شناسه خبر:34451
1399/10/8 13:16:56

سپهرغرب، گروه سیاسی: محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که آمار قربانیان کرونا در ایران به 132 نفر کاهش یافت، آمار قربانیان این ویروس در آلمان به 412 نفر افزایش یافت. همچنین آمار مبتلایان در ایران طی 24 ساعت گذشته، در ایران 6021 نفر و در آلمان 25 هزار و 533 نفر اعلام شده است.

تعداد قربانیان کرونا در آلمان، سه برابر ایران شده و کشور ما توانسته، با وجود تحریم‌های گسترده، تا حدود زیادی این ویروس خطرناک را مهار کند. در مقابل، آلمان به عنوان سرآمد اقتصاد و فناوری و پزشکی، نتوانسته به موفقیتی در اندازه ایران دست یابد.

آلمان، 83 میلیون نفر جمعیت دارد و عنوان "بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی و پنجمین تولید ناخالص داخلی" را در جهان حائز است. این کشور، چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا پس ازآمریکا، چین و ژاپن محسوب می‌شود.

در این میان، شرایط کرونایی در انگلیس و فرانسه و ایتالیا، به مراتب وخیم‌تر از آلمان گزارش می‌شود.

به احتمال قوی، کرونا در کشور ما و اغلب کشور‌ها به این زودی‌ها ریشه کن نمی شود. اما موفقیت نسبی کشور ما در مهار کرونا با وجود تحریم‌های خباثت آلود غرب، توانمندی نخبگان علمی و پزشکی و پرستاری را در کنار تاثیر مهم فرهنگ و اخلاق عمومی نشان می‌دهد؛ به ویژه همت نیروهای خودجوش مردمی و جهادی که نقش موثری در این زمینه داشتند.

کاش همان سیاست بازانی که جنجال "واکسن بخرید" را راه انداختند و به دروغ، کارشکنی تحریم‌های آمریکا را "عدم همکاری ایران با FATF" وانمود کردند، موفقیت ایران در مقایسه با عملکرد اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا را بازگو می‌کردند. البته از مزدوران رسانه‌ای دشمن، این توقع به‌جایی نیست.

شناسه خبر 34451