شناسه خبر:34684
1399/10/14 10:49:06

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: خط ‌ریلی همدان- ملایر که یکی از بخش‌های پروژه راه‌آهن تهران- سنندج محسوب می‌شود، با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال 1400 کشور گرفت.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه اظهار کرد: این ردیف بودجه مستقل تحت عنوان راه‌آهن همدان- ملایر در پیوست بودجه 1400 تعیین و 60 میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است.

وی استقلال ردیف بودجه این پروژه را یکی از خبرهای خوش برای مردم ملایر دانست و افزود: اختصاص این میزان اعتبار برای پروژه‌های شهرستان در 40 سال گذشته سابقه نداشته که امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تکمیل و بهره‎برداری هرچه سریع‌تر از این طرح ملی باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین با اشاره به طرح‌های عقب‌مانده بازآفرینی شهری ملایر و کوتاهی برخی مسئولان وقت در گرفتن سهمیه قیر این شهرستان از استان، تأکید کرد: این موضوع در قالب سؤال از وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان یکی از سؤال‌های ملی مطرح شده است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز تعهد داد به طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر امسال به‌طور کامل رسیدگی شود.

به گفته وی پنج طرح بازآفرینی شهری شامل تکمیل مرکز درمانی منطقه سرجو، کانال فاضلاب 16 متری شمس‌آباد و سرجو و فرهنگسرای میدان استاندارد با موافقت وزیر راه و شهرسازی ردیف ملی گرفتند و به‌زودی تکمیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه افزود: برای مرکز درمانی منطقه سرجو 1.5 میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان ارسال شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن همدان- ملایر تابستان سال 97 به طول 75 کیلومتر و با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به‌ویژه زائران عتبات عالیات آغاز شد.

این خط ریلی در دو قطعه درحال احداث است که قطعه نخست آن به طول 41.5 کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و در ادامه با عبور از کرمانشاه به مرز خسروی متصل می‌شود.

شناسه خبر 34684