شناسه خبر:34712
1399/10/14 11:46:46
رئیس کمیته دو و میدانی فدراسیون جهانی نابینایان و کم‌بینایان:

نیزه کامل‌ترین شکل پرتاب از بالای سر است

سپهرغرب، گروه ورزشی: عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و مربی پرتاب‌های تیم ملی پارا دو و میدانی گفت: نیزه کامل‌ترین شکل پرتاب از بالای سر است.

مصطفی بهرامی در این باره اظهار کرد: دو و میدانی محور اصلی رشته‌های المپیک و پارالمپیک بوده و نیاز است که توجه بیشتری به این رشته مادر شود و در بحث آموزش نیز با وسواس بیشتری و اصولی اجرا شود.

وی گفت: در راستای آموزش به سنین پایه؛ بچه‌ها را می‌توان به شکل‌ها و شیوه‌های مختلف برای اجرای پرتاب تشویق و ترغیب کرد.

بهرامی بیان کرد: در میان پرتاب‌ها، نیزه کامل‌ترین شکل پرتاب را از بالای سر به نمایش می‌گذارد به طوری که در این پرتاب می‌توان نیزه را کاملاً به سمت جلو پرتاب کرد.

این مربی لرستانی افزود: در پرتاب نیزه برای این که بتوان دست را در هنگام پرتاب به حالتی صاف و کشیده نگه داشت حتماً بایستی بچه‌ها را به انجام تمرینات تکنیکی و اختصاصی تشویق کرد.

وی تصریح کرد: برای این منظور از وسایل متنوع و مختلفی می‌توان استفاده کرد که حلقه‌های لاستیکی و تکه‌چوب‌هایی برای پرتاب از آن جمله هستند.

بهرامی یادآور شد: در هنگام پرتاب این‌گونه وسایل، علاوه بر حرکت افقی، حرکت چرخشی نیز در آن‌ها به وجود می‌آید که دیدن چنین چرخش‌هایی می‌تواند بازخورد مناسبی در خصوص کیفیت اجرای پرتاب در اختیار فرد پرتاب‌کننده قرار دهد.

شناسه خبر 34712