شناسه خبر:34789
1399/10/15 09:33:06

سپهرغرب، گروه اندیشه: فرمانده لشکر پیشکسوتان سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی در استان کرمان، گفت: تکیه‌کلام همیشگی سردار این بود که می‌گفتند: فرماندهان سپاه باید حالت امامت داشته باشند و همیشه خودشان پیشتاز باشند.

سردار «مطهری» فرمانده لشگر پیشکسوتان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در استان کرمان در برنامه عصر مقاومت گفت: اولین آشنایی من با سردار سلیمانی به سال 60 بر می‌گردد؛ زمانی که ما در خط پدافندی کرخه بودیم و سردار برای بازدید به آنجا آمدند.

وی ادامه داد: اواخر سال 60 فرماندهان سپاه قبول کردند که استان کرمان دارای تیپ شود و فرمانده ما نیز سردار سلیمانی شد. لشکر 41 ثارالله کرمان راه‌اندازی شد و اولین عملیاتی که این رزمندگان در قالب تیپ شرکت کردند نوروز سال 61 بود.

مطهری در ادامه درباره مهم‌ترین ویژگی سردار حین خدمت‌رسانی، بیان کرد: ایشان در همه ابعاد برجسته بود و هیچ کم نمی‌گذاشت. فرماندهان نظامی ممکن است به فرماندهان زیر دست‌هایشان تندی کنند اما درباره حاج‌قاسم اگر این اتفاق می‌افتاد بعدش می‌آمد و دل فرد را به دست می‌آورد و آرزوی بچه‌ها نیز دیدن و دیدار با حاج قاسم بود.

وی ادامه داد: علی‌رغم این همه مشغله‌هایی که در نیروی قدس داشت، هم جلسه‌هایی را با بچه‌های دوران دفاع مقدس می‌گذاشت و هم اینکه توجهش به خانواده‌های دفاع مقدس بود و به خانواده‌های شهدا افطاری می‌داد.

سردار مطهری همچنین درباره محبوبیت سردار سلیمانی در ایران و دنیا گفت: همه کارهای ایشان با اخلاص و برای رضای خدا بود. همچنین توجهشان به خدمت به مردم بود. تابع ولی‌فقیه بودند و نگاه می‌کردند که ولی‌فقیه چه می‌خواهند و آن را انجام می‌دادند. همین‌ها ایشان را حاج قاسمی کرد که محبوب دل‌های مردم شد.

شناسه خبر 34789