شناسه خبر:34892
1399/10/17 12:18:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: ساخت سالن‌های سینمایی در شهرهای کامیاران و قروه ضروری است، حمایت‌های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.

بهمن مرادنیا پیش از ظهر روز گذشته در دیدار با معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به مشکلات بسیار زیاد استان در بخش زیرساخت‌های فرهنگی وهنری گریزی زد و اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل عدم توجه به این مهم در گذشته، استان در بخش زیرساخت فرهنگی وهنری با ضعف جدی مواجه بوده که لازم است در این زمینه تمامی متولیان امر مسئولانه در جهت رفع آن اقدام کنند.

وی سینما بهمن سنندج را یک مکان بسیار ارزشمند فرهنگی و هنری در سنندج و استان عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از این مکان و کارآیی‌های متنوع آن سبب شده تا این مکان به‌عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی وهنری استان معرفی می‌شود.

مرادنیا ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما در استان در بخش ارتباط مسئولین با مردم است که به‌دلیل ارتباط بسیار خوبی که رئیس حوزه و همکارانشان با جامعه هنرمندان و سایر اقشار جامعه ایجاد کرده‌اند، شاهد اعتماد‌سازی بسیار خوبی از طرف حوزه هنری در استان بوده‌ایم که جای قدردانی دارد.

مرادنیا به ساخت پردیس سینمایی در سقز اشاره کرد و گفت: در سایه لطف الهی و همت و تلاش مجموعه حوزه هنری شاهد پیشرفت بسیار خوب این پروژه بوده‌ایم و امیدواریم این پردیس چندسالنه با امکانات خوبی که در آن پیش‌بینی شده است، به پاتوقی امن و مطمئن برای مردمان فهیم و با فرهنگ سقز تبدیل شود.

وی با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در سایر شهرهای استان، افزود: انتظار داریم به‌زودی حوزه هنری با توجه به دغدغه‌ای که دارد، درخصوص ساخت مجموعه سینمایی در شهرهای کامیاران و قروه نیز اقدام کند و دراین زمینه استانداری با تمام توان از حوزه هنری حمایت خواهد کرد.

استاندار کردستان گریزی هم به پیاده‌راه خیابان فردوسی سنندج زد و ابراز کرد: این پیاده‌راه یک ضرورت مهم برای سنندج بود که با همت شهرداری و دیگر ادارات در دوران سخت کرونا به انجام رسید که می‌طلبد در فضاسازی‌های آن به مسائل فرهنگی وهنری با استفاده از پتانسیل‌ها و با ایجاد پاتوق‌هایی، اقدام شود.

شناسه خبر 34892