شناسه خبر:34958
1399/10/18 10:17:27

سپهرغرب، گروه خبر: ١5 سال قبل‌‌ کلنگ پروژه ساخت مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌ها به زمین زده شد تا تعد‌‌‌‌اد‌‌‌‌ی از کارکنان ی به رؤیای خانه‌د‌‌‌‌ار شد‌‌‌‌ن نزد‌‌‌‌یک شوند، اما کماکان چشم انتظارند؛ به‌طوری که چند نفر از متقاضیان که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اکنون فوت شده‌اند و آرزوی صاحب خانه شدن را به گور برده‌اند.

پروژه ساخت مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌های ایلام در سال 1384 در زمینی به مساحت نزدیک به پنج هزار متر مربع آغاز شد؛ درحالی که برای ساخت این واحدهای مسکونی از هر 113 نفری که عضو این پروژه شده بودند، نزدیک به 10 میلیون تومان گرفته شده بود.

حال که نزدیک به 15 سال از آغاز پروژه می‌گذرد، هنوز اقدامی در این زمین انجام نشده است و تاکنون برای پیگیری مطالبه کارکنان اداره امور زندان‌ها در خبرگزاری‌ها چند گزارش درج شده که مسئولان تنها به دادن وعده اکتفا کرده‌اند و تاکنون اقدامی انجام نشده است.

      از سال 84 پروژه مسکن مهر آغاز شد

ناصری از کارکنان اداره امور زندا‌ن‌ها گفت: سال 84 پروژه مسکن مهر کارکنان اداره امور زندان‌ها در زمینی به مساحت نزدیک به پنج هزار متر مربع آغاز شد.

وی افزود: اما فروشنده زمین 500 متر از ملکش را به شخصی دیگر فروخته و زمین محل ساخت‌های واحد معارض داشته؛ این اختلاف با معارض زمین و فروشنده زمین تا سال 96 طول کشید، اما سال 96 حکم دادگاه قطعی شده بود که خریدار 500 متر زمین، زمین خود را داشته باشد، اما فروشنده باید غرامت کار خود را پرداخت کند که متأسفانه فروشنده زمین فوت شده است.

این فرد گفت: از سال 96 به ما گفتند که مشکل حل شده و به 113 نفر فقط وعده دادند که همه‌چیز درست شده است و جای نگرانی نیست؛ خیلی دردناک است که بدانید چند نفر از متقاضیان که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اکنون در بین ما نیستند و فوت شده‌اند؛ درواقع باید گفت آرزوی صاحب خانه شدن را به گور برده‌اند.

ناصری افزود: آبان‌ماه سال گذشته بود که درخواست کردیم برای حل این مشکل پیگیری کنند که با وجود تلاش خبرنگاران، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و مجدداً تیرماه 99 از خبرگزاری‌ها خواستیم که دوباره از مسئولین مطالبه‌ ما را پیگیری کنند که مسئولین وعده دادند تا آبان‌ماه 99 به‌طور قطعی همه‌چیز درست می‌شود اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

      15 سال است که فقط وعده‌ها را می‌شنویم

آذرمنش از دیگر کارکنان اداره امور زندان‌ها گفت: 15 سال است که فقط وعده‌ها را شنیده‌ایم؛ ما آن زمان تمام سرمایه خود را برای این پروژه گذاشتیم، اما الان نه‌تنها صاحب خانه نشده‌ایم، بلکه دچار ضرر مالی نیز شده‌ایم.

وی افزود: سال 84 با حقوق ماهی 200 هزار تومن نزدیک به هشت میلیون تومان برای این پروژه سرمایه‎گذاری کردیم که بعد از 15 سال فقط سهم ما از خانه جلسات متعددی است که هیچ نتیجه‌ مثبتی ندارد.

      به‎طور جد پیگیر حل مشکلات هستیم

رئیس هیئت‎مدیره تعاونی مسکن مهر اداره امور زندان‌ها گفت: به‌طور جد پیگیر حل مشکلات این پروژه هستیم و در همین هفته جلساتی با سازمان شهرداری داشتیم که در آن جلسه برای پیگیری مشکل این زمین صحبت‌هایی شده است.

علی اسلامی‌نژاد افزود: نامه‌ای به ما داده شده بود مبنی بر اینکه اداره ثبت اسناد در جهت سند زمین با ما همکاری کند، اما از طرف شهرداری مجدد نامه زده شده که چون زمین معارض دارد، اداره ثبت اسناد با نامه‌ ما موافقت نکند؛ البته طی مکاتبات و جلساتی که داشتیم، مشخص شد که زمین دیگر معارض ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی مسکن مهر اداره امور زندان‌ها گفت: اتفاقی که باعث شد انجام کارها به تعویق بیفتد این بود که سیستم شهرداری نزدیک به سه روز دچار مشکل و روزی که سیستم درست شد، تمام اطلاعات دچار نقص بود و پاک شده بودند، اما من مدارک مربوط به زمین که از قبل داشتم را ارائه کردم و قرار بر این شد که در همین هفته برآورد هزینه شود.

وی ادامه داد: عوارض پرداختی مشخص شد و جلسه مجمع را برگزار می‌کنیم که اعضا سهم خود را پرداخت کنند و سند زمین نیز ثبت خواهد شد و بنا بر تصمیم اعضا زمین را می‌فروشیم و یا می‌سازیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: بنده در این پروژه عضو هستم و مانند سایر اعضا در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ام؛ هیچوقت پیگیری برای حل مشکل را رها نکرده‌ام و هرروز دنبال پیگیری آن هستم؛ مطمئن باشید که تا پایان سال حتماً مشکل مرتفع خواهد شد.

شناسه خبر 34958