شناسه خبر:35044
1399/10/20 12:17:41

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: انتظار داریم بانک‌ها تلاش کنند تا تسهیلات هرچند کوچک را به‌صورت گسترده در استان به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پرداخت کنند.
بهمن مرادنیا در چهلمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان با بیان اینکه ارقام مورد نیاز واحدهای تولیدی برای راه‌اندازی و تداوم فعالیت چندان بزرگ نیست، اظهار کرد: بانک‌های استان باید تسهیلات بیشتری به متقاضیان سرمایه‌گذاری‌های کوچک پرداخت کنند و این امر باید گسترده باشد.
وی افزود: در نشست قبلی شورای هماهنگی بانک‌ها مقرر شد که با به‌کارگیری راهکارهای مختلف اعداد و ارقام بانکی ازجمله منابع و مصارف بانکی تغییر پیدا کند تا استان بتواند از این طریق تسهیلات بیشتری به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی پرداخت کند.
استاندار کردستان ادامه داد: تا پایان سال‌ جاری بانک‌های استان بتوانند تسهیلات بیشتری به سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت کنند تا از این طریق بستر اشتغال‌آفرینی بیشتر فراهم شود.
مرادنیا با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ حساب‌های بانکی خود را در مرکز متمرکز می‌کنند و عملاً گردش حسابی در بانک‌های استان ندارند، از آنان درخواست کرد جهت رونق بیشتر کسب‌وکار در استان در این خصوص بازنگری کنند.
استاندار کردستان گفت: انتظار داریم بانک‌ها تلاش کنند تا تسهیلات هرچند کوچک را به‌صورت گسترده در استان به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پرداخت کنند.
وی همچنین درخصوص وجود برخی مشکلات در شهرک‌های صنعتی شماره یک و سه سنندج بیان کرد: هیئتی متشکل از 10 دستگاه‌ مرتبط تشکیل شود و در مدت‌زمان کمتر از یک ماه مشکلات را بررسی کنند و در جلسه آتی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند تا درخصوص رفع آن مشکلات تصمیم‌گیری شود.

شناسه خبر 35044