شناسه خبر:35106
1399/10/21 10:36:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 12 نفر در اثر گازگرفتگی جان خود را ازدست‌داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه نفر افزایش داشته است.

حمیدرضا نظیفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم در ایام سرد سال نسبت به ایمنی وسایل گرمایشی منزل خود اهتمام کامل داشته باشند.

وی بابیان اینکه در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی شاهد مرگ خاموش اعضای خانواده هستیم، افزود: در سال 98 درمجموع 23 نفر لرستانی در اثر گازگرفتگی یا مرگ خاموش جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز 12 نفر در اثر گازگرفتگی جان خود را ازدست‌داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه نفر افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که توجه نداشتن به نصب صحیح وسایل گازسوز و باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک اچ شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تأمین اکسیژن موردنیاز وسایل گازسوز با درزبند کردن تمام منافذ در ساختمان‌های فاقد سیستم گرمایشی مرکزی از مهم‌ترین عوامل بروز گازگرفتگی هستند.

شناسه خبر 35106