شناسه خبر:35173
1399/10/22 11:28:07

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار قصرشیرین با اعلام وضعیت آبی و کم‌خطر این شهرستان از نظر کرونا، گفت: تمام مشاغل گروه‌های شغلی چهارگانه در این شهرستان با رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی فعال است.

مرادعلی تاتار افزود: بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اکنون وضعیت شهرستان قصرشیرین آبی و کم‌خطر است ولی این وضعیت شکننده بوده و همه باید با رعایت دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی کمک کنند تا ویروس کرونا به‌طور کلی ریشه‌کن شود.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان محدودیت‌های تردد پایانی هفته به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای خودروهای پلاک غیر‌بومی در این شهرستان اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید 19 در قصرشیرین تاکنون 430 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد 20 تن فوت کرده‌اند و هم‌اکنون بیمار کرونایی بستری در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین نداریم.

تاتار ادامه داد: از همه افراد دارای علائم بیماری می‌خواهیم که به مرکز 16 ساعته مراجعه و آزمایش انجام دهند چون نمونه‌گیری رایگان است و با شناسایی بیماران و رعایت قرنطینه و جداسازی فرد بیمار شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی تا اسفندماه امسال ادامه دارد و از طریق سامانه 4030 نیز غربالگری افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای ادامه دارد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

شناسه خبر 35173