شناسه خبر:35314
1399/10/24 10:37:23
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد؛

نهال‌کاری 1000 هکتار از اراضی پایاب سد آزاد سنندج

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بسیج سازندگی اجرای پروژه توسعه باغات اراضی پایاب سد آزاد را برعهده گرفته و تا پایان سال جاری یک‌هزار هکتار نهال‌کاری انجام می‌شود.

سردار سیدصادق حسینی عصر دوشنبه در بازدید از طرح احداث مجتمع توسعه باغات اراضی پایاب سد آزاد سنندج اظهار کرد: با اجرای این پروژه تحولی شگرف در اقتصاد مردم منطقه‌ ایجاد خواهد شد و یک‌هزار و 140 خانوار به‌صورت مستقیم منتفع خواهند شد.

وی افزود: کل این مجتمع چهار هزار و 300 هکتار بوده و در فاز نخست آن دو هزار و 100 هکتار نهال‌کاری می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تا پایان سال جاری نیروهای بسیج سازندگی بیش از یک‌هزار هکتار را نهال‌کاری خواهند کرد و تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه به‌کار خواهیم گرفت.

سردار حسینی اعلام کرد: هم‌اکنون روزانه 10 هزار چاله توسط نیروهای بسیج سازندگی در اراضی مورد نظر کنده می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم برای فاز نخست این پروژه بیش از 850 هزار چاله جهت کاشت نهال کنده شود.

استاندار کردستان نیز در این بازدید از همکاری ویژه مجموعه سپاه و بسیج سازندگی در اجرای این پروژه تقدیر کرد و گفت: اجرای این پروژه تحولی بزرگ در معیشت مردم منطقه دارد و امیدواریم در زمان مقرر و حتی زودتر به بهره‌برداری برسد.

بهمن مرادنیا افزود: تاکنون بیش از 18 هزار کیلومتر لوله‌گذاری و انشعابات برای سطوح مورد نظر صورت گرفته است و سطح زیر کشت و تولیدات این مجتمع باغی قابل توجه بوده و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان با اجرای این طرح سالانه 65 هزار تُن به محصولات باغی استان افزوده و برای چهار هزار و 300 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

شناسه خبر 35314