شناسه خبر:35375
1399/10/25 14:29:52

سپهرغرب، گروه خبر: سمن‌ها با گفتمان‌سازی و برنامه‌ریزی می‌توانند معضلات بی‌شماری را مرتفع کنند و نقش آن‌ها در این مهم پُررنگ است.

دیدار جمعی از دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان همدان و شهرستان بهار با حضور بخشدار لالجین، رئیس سازمان‌های مردم نهاد فرمانداری و سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار درمحل بخشداری لالجین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بخشدار لالجین ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حضور مدعوین با بیان اینکه شهر جهانی لالجین بیش از 44 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: نسبت به جمعیت مذکور صادرات زیادی در زمینه سفال در شهر جهانی لالجین وجود دارد که این نشان‌دهنده وجود پتانسیل بی‌شمار این شهر است.

مجید ساغرچی در ادامه اذعان کرد: متأسفانه در بیان مشکلات و ارائه راهکارها، تبادل نظر نکرده و موضوعات را حلاجی نمی‌کنیم؛ غافل از اینکه با گفتمان‌سازی و برنامه‌ریزی می‌توان معضلات بی‌شماری را مرتفع کرد و نقش سمن‌ها در این مهم پُررنگ است.

بخشدار لالجین افزود: برای پیشبرد اهداف نیازمند نقشه راه هستیم که امیدواریم سازمان‌های مردم‌نهاد در سند توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک‌حال ما باشند که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به‌زودی شاهد تشکیل سمن‌های جوانان در این شهر و روستاهایش خواهیم بود که ظرفیت بزرگی برای مشارکت، رشد و توسعه منطقه اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است که بخشدار لالجین از افتتاح دبیرخانه شهر نیز خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی تا هفته آتی دبیرخانه شهر لالجین افتتاح خواهد شد.

نماینده فرماندار در امور سمن‌ها نیز اظهار کرد: در سازمان‌های مردم‌نهاد همدان طی دو ماه اخیر یک شورای مشورتی تشکیل شده که اعضای این مجمع از فرهیختگان و تأثیرگذاران سازمان‌های مردم نهاد هستند.

حسن قشمی در ادامه گفت: رسالت اصلی این جمع توسعه اجتماعی و فرهنگی استان در سطح کلان است و همچنین حامی و کمک‌حال حوزه‌هایی که پتانسیل رشد دارند، بوده که باید برای تعامل دوطرفه، همکاری صورت بگیرد.

قشمی تأکید کرد: باید بتوانیم سمن‌ها را به سمتی سوق دهیم که به توسعه منجر شود و همچنین شروع توسعه لالجین را شاهد باشیم.

وی در حوزه جوانان از طرحی به‌عنوان هر روستا یک سمن خبر داد و گفت: امیدواریم با سمن‌های بیشتر بتوانیم شاهد پیشرفت شهرستان و روستاها باشیم که اداره ورزش و جوانان به‌جد در تلاش برای تحقق این حرکت است که ما هم مشارکت قوی خواهیم داشت.

در ادامه شهردار شیرین‌سو صحبت‌های خود را با بیان اینکه بهار جزء شهرستان‌های نخبه‌پرور است، شروع و عنوان کرد: باتوجه به اینکه برخی از شهر‌ها و روستاهای منطقه جزء مناطق پایلوت در زمینه تولید هستند، رسانه‌ها می‌توانند در توسعه بیش‌ازپیش این حوزه‌ها مؤثر باشند.

مصطفی موسوی در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم استان پایداری داشته باشیم، باید شهرها و بخش‌ها توسعه پیدا کنند و شایان ذکر است که در این زمینه قدم‌های مثبتی برداشته شده که امیدواریم شاهد پیشرفت استان و شهرستان‌ها باشیم.

موسوی گفت: بهار با توجه به بُعد جمعیتی، نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشترین تعداد سمن را به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از جلسه علیرضا صفی‌زاده، رئیس ورزش و جوانان بهار اذعان کرد: در بحث هر روستا یک سمن فعالیت‌های خوبی انجام گرفته و جلسات متعددی برگزار شده که هریک از روستاها بتواند سمن را به ثبت برساند، دوره توانمندسازی دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد را در همان روستا برگزار خواهیم کرد.

در ادامه آقای مرتضی بهادربیگی و خانم عاکفی به‌عنوان نمایندگان سمن‌های شهرستان بهار در این جلسه حضور داشتند و هریک بر هم‌افزایی و مشارکت سمن‌ها برای ایجاد توسعه پایدار تأکید کردند.

در پایان دیگر فعالین هم به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

شناسه خبر 35375