شناسه خبر:35487
1399/10/30 09:49:28

سپهرغرب، گروه خبر: کلنگ ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه 24 دی‌ماه سال 98 با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد اما بر اساس آنچه رئیس این بیمارستان مطرح کرده به دلیل شیوع بیماری کرونا روند ساخت آن متوقف شد و دی‌ماه امسال دوباره با سرعت بیشتری در حال ساخت است.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگ‌ترین، مجهزترین و مدرن‌ترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع بیمارستانی کار خود را با 515 تخت شروع کرد و اکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال است.

اکنون بیش از دو هزار و 500 نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر کارکنان در بخش‌های مختلف در این بیمارستان به‌صورت شبانه‌روزی در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش می‌کنند.

     پیشرفت 16 درصدی ساخت مهمانسرا

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: این مجتمع به‌دلیل دارا بودن بخش‌ها و تجهیزات منحصربه‌فرد، مرکز ارجاع بیماران از استان‌های غرب و شمال غرب کشور و حتی کشور عراق است و به همین دلیل وجود یک مکانی برای سکونت بیماران و همراهان آن‌ها طی مراحل درمانی و جلوگیری از زحمت رفت‌وآمد یکی از دغدغه‌های بیماران و همچنین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

شهرام بیدهندی افزود: سال گذشته با همت آقای عزیزیان خیر کرمانشاهی، کلنگ‌زنی همراه‌سرا در محوطه مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در زمینی به مساحت سه هزار و 700 مترمربع انجام شد.

به گفته وی، اکنون این همراه‌سرا با پیشرفت فیزیکی 16 درصد در هفت‌طبقه و با ظرفیت حدود 200 تخت در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه روند ساخت این مهمانسرا اکنون به‌خوبی و با سرعت بالایی پیش می‌رود، گفت: شیوع بیماری کرونا در اسفند سال 98 در کشور باعث شد که فعالیت‌های عمرانی تعطیل شود و هیچ نیروی کاری در استان حاضر به فعالیت نشد ازاین‌رو پروژه ساخت مهمانسرای بیمارستان نیز تعطیل شد.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه اضافه کرد که حتی پروژه‌های عمرانی داخل بیمارستان نیز به‌دلیل کرونا تعطیل شد و هیچ فعالیت عمرانی در داخل بیمارستان انجام نشد.

     بهره‌برداری مهمانسرا با بیمارستان است

بیدهندی در ادامه سخنانش با قدردانی از خیر کرمانشاهی برای ساخت این مهمانسرا، گفت: مهمانسرا یکی از نیازهای اصلی بیمارستان برای تأمین محل اسکان همراهان بیمار است و از تلاش‌های آقای عزیزیان خیر گران‌قدر کرمانشاهی قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این مهمانسرا در هفت‌طبقه ساخته می‌شود، افزود: هر طبقه 540 متر زیربنا دارد و قرار است پنج طبقه آن اداری و مسکونی یک طبقه برای تأسیسات و یک طبقه همکف هم تجاری شود که از محل سود آن برای نگهداری مهمانسرا استفاده شود.

وی با اشاره به نوسانات قیمت بازار، گفت: هزینه ساخت این مهمانسرا به‌صورت دقیق معلوم نشده اما همه هزینه‌ها را خیر تقبل کرده اما بهره‌برداری آن به بیمارستان واگذار می‌شود.

به گفته رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه، عملیات ساخت این مهمانسرا سال آینده به پایان می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

     پیشرفت 68 درصدی مرکز جامع سرطان

بیدهندی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ساخت مرکز جامع سرطان استان در این مجتمع بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این مرکز اکنون با 68 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی، دلیل تأخیر در ساخت این مرکز را تغییرات در پیمانکار پروژه دانست و افزود: قرارداد با پیمانکار لغو شده و پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شده که امیدوارم شاهد افزایش سرعت ساخت این مرکز باشیم.

به گفته وی، این مرکز در 120 تخت ساخته می‌شود و در آن فضایی برای نصب 2 دستگاه رادیوتراپی و ابزارها و وسایل تشخیصی جدید ازجمله «پت اسکن» در نظر گرفته شده است.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه به امکانات کنونی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در بخش سرطان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون دو بخش بستری بیماران سرطانی و یک دستگاه رادیوتراپی در این بیمارستان فعال است و 40 بیمار سرطانی برای انجام امور شیمی‌درمانی در بیمارستان بستری هستند.

     راه‌اندازی کلینیک حمایت تسکینی سرطان

بیدهندی در بخش پایانی سخنانش همچنین به ارائه خدمت جدید دیگری به بیماران سرطانی در کلینیک بوستان این مجتمع در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: به‌زودی کلینیک حمایت تسکینی بیماران سرطانی در این مرکز وابسته به این مجتمع بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود.

وی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این کلینیک به‌منظور ارائه خدمات درمانی، تسکینی به بیماران سرطانی راه‌اندازی می‌شود، افزود: ارزیابی بیمار و خانواده، مدیریت علائم جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و آموزش به بیمار، خانواده و مراقبین از فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی این مرکز انجام مشاوره‌ها و پیگیری وضعیت بیماران به‌صورت تلفنی امکان‌پذیر خواهد بود.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان و منطقه غرب کشور محسوب می‌شود.

شناسه خبر 35487