شناسه خبر:35510
1399/10/30 10:26:21

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج گفت: 200 ورزشکار که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت مستمر دارند در سنندج ساماندهی شدند.

جعفر مبارکی اظهار کرد: مابقی ورزشکاران نیز به صورت تفریحی مبادرت به ورزش در این انجمن‌ها می‌کنند.

وی افزود: انجمن‌های ورزشی بر اساس چارت رسمی فدراسیون در 20 رشته مختلف ورزشی افزون بر بعد قهرمانی در حوزه تفریحی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج افزود: انجمن‌های ورزشی شامل رشته‌های تونیک، فوتبال روی میز، اسپوکس، جهت‌یابی، طناب‌کشی، سپک تاکرا، فلوریال، کیک بوکسینگو و اکو، جت اسکی و ورزش‌های هوایی مانند بیسبال، ساف‌بال، اسکی روی آب و دارت است.

به گفته مبارکی، تعدای از این رشته‌های ورزشی مانند راگبی هفت‌نفره در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: این ورزش با توجه به عدم زیرساخت‌های مناسب و آماتور بودن ورزشکاران در این رشته به صورت انجمن در کشور گنجانده شده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج گفت: رشته کریکت که در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی 2014 حضور داشته است که در بالاترین سطوح مسابقات قهرمانی جهان دنبال می‌شود، اما این رشته در کشور فعالیت گسترده‌ای ندارد.

مبارکی اظهارکرد: هر کدام از رشته‌های مذکوردارای ساختار مختص به خود و زیرساخت مناسب برای ورزش است.

وی گفت: رشته‌هایی مانند جت اسکی، موج‌سواری و اسکی روی آب نیاز به دریاچه دارد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج اضافه کرد: ورزش‌هایی که شامل پاراگلایدر و مسابقات خاص خود مانند هدف زنی و دقت است نیاز به سایت پرواز و فرود دارد.

مبارکی با اشاره به اینکه رشته‌های رزمی مانند موی تای، کیک بوکسینگ و اکو، رزم سلطان و اسپوکس نیازمند سالن سقف کوتاه و تاتامی است اظهارکرد: مابقی رشته‌های ورزشی نیازمند شرایط خاص برای برگزاری است.

وی گفت: این شهرستان با داشتن کوه زیبای آبیدر مکان مناسبی برای ورزشکاران پاراگلایدر و ورزش‌های هوایی است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج افزود: رشته‌های رزمی بویژه موی تای طرفداران و قهرمانان بیشماری دارد.

مبارکی رشته دارت را جزو پرطرفدارترین رشته‌ها دانست که با کمترین امکانات و در فضای ممکن برگزار می‌شود، یادآورشد: تیم طناب‌کشی در اکثر ادارات فعال است.

به گفته وی، فوتبال روی میز شهرستان یکی از تیم‌های قدرتمند در سطح لیگ‌های کشور است و بیش از 10 باشگاه در این شهر در این رشته فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در زمینه جذب ورزشکار در رشته فلوربال سپک تاکرا و راگبی در سنندج انجام شده است اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌های استان متناسب با امکانات موجود رشته مختلفی فعالیت می‌کنند.

‌‌به گفته رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان سنندج، در اکثر شهرستان‌های استان متناسب با امکانات موجود رشته‌های فعالیت می‌کنند.

مبارکی یادآورشد: به دلیل گسترده بودن رشته‌های ورزشی امکانات مورد نیاز ورزشی پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست بلکه توسعه و پیشرفت ورزش نیازمند اختصاص بودجه مناسب است.

مبارکی ارتقای این ورزش و کسب عناوین قهرمانی در سطوح مختلف را از اهداف مهم هیئت عنوان کرد و اظهار داشت:‌ نبود زیرساخت مناسب ورزشی با توجه به گستردگی رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی یکی از چالش‌های مهم این رشته است.

وی فعالیت بانوان را در رشته‌های رزمی زیرمجموعه انجمن‌های موی‌تای و کیک بوکسینک، دارت، طناب کشی،جهت یابی برای تونیک و تکبال را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله موی‌تای و دارت در کشور به عناوین قهرمانی دست یافته است.

به گفته وی، کردستان دارای ورزشکاران و قهرمانان ارزنده‌ای در کشور است، همچنین کردستان قهرمانان زیادی در رشته موی تای در عرصه بین‌المللی و کشوری دارد.

شناسه خبر 35510