شناسه خبر:35538
1399/11/1 09:31:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از استانداردسازی و تعویض یک‌هزار و 800 انشعاب فرسوده آب شهری همدان خبر داد.

حمیدرضا نیکداد پیش از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلوگیری از هدررفت آب با تعویض، بازسازی و استانداردسازی تأسیسات فرسوده امکان‌پذیر است، اظهار کرد: اصلاح و بازسازی 332 رشته انشعاب و تعویض دو هزار و 440 دستگاه کنتور معیوب مشترکین در بخش شهری عملیاتی شد.

وی به نشت‌یابی در 284 کیلومتر شبکه توزیع آب در بخش شهری اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از هدررفت منابع آبی، بازسازی و نوسازی بیش از پنج کیلومتر لوله‌های شبکه توزیع آب در بخش شهری و 3.5 کیلومتر در بخش روستایی عملیاتی شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شرکت آب و فاضلاب همدان به بازسازی و نوسازی 2.3 کیلومتر لوله فرسوده خط انتقال در بخش روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای 7.3 کیلومتر خط انتقال آب در بخش روستایی نیز محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ منابع آبی موجود در اولویت اقدامات ما قرار دارد، بیان کرد: به همین منظور در سال جاری شناسایی یک‌هزار و 38 رشته انشعاب غیر مجاز، قطع 491 رشته از انشعابات و تبدیل 533 رشته انشعاب غیر مجاز به مجاز در بخش شهری عملیاتی شد.

نیکداد در بخش دیگری از سخنانش به توسعه شبکه توزیع و نصب انشعابات جدید اشاره کرد و گفت: بر همین اساس توسعه 9.65 کیلومتر شبکه توزیع در بخش روستایی، نصب هفت هزار و 280 رشته انشعاب برای مشترکین جدید شهری و نصب دو هزار و 390 رشته انشعاب مخصوص مشترکین جدید روستایی مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شهری ازجمله اقدامات اثرگذار در راستای حفظ منابع آبی است، عنوان کرد: در همین راستا جداسازی 6 رشته آب فضای سبز از آب شهری محقق شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه شبکه آب شرکت آب و فاضلاب همدان در ادامه به دیگر اقدامات انجام‌شده اشاره کرد و گفت: نصب 418 کیلو وارخازن در تابلوهای برق در بخش شهری و هفت کیلو وار در بخش روستایی طی سال جاری عملیاتی شد.

نیکداد با اشاره به استانداردسازی چهار دستگاه تابلوهای برق در بخش شهری و 82 دستگاه در بخش روستایی، خاطرنشان کرد: در سال 99 سیستم اسکادا در دو روستا، یک کیلومتر خط انتقال برق و ایجاد دو باب پست برق هوایی با قدرت 75 کیلوولت آمپر در بخش روستایی اجرایی شد.

وی در پایان از تعمیر و تعویض 10 دستگاه ترانس در بخش روستایی و تکمیل و بازسازی سیستم اسکادا در 99 روستا طی سال جاری خبر داد.

شناسه خبر 35538