شناسه خبر:35553
1399/11/1 10:14:31

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه با اشاره به تشکیل نشدن جلسات شورای شهر و معطل ماندن امور گفت: قرار است رئیس شورا طی 48 ساعت آینده، گزارش غیبت اعضا را با ذکر دلیل برای فرمانداری ارسال کند تا ما از طریق هیئت حل اختلاف استان موضوع را پیگیری کنیم.

فضل‌الله رنجبر افزود: پس از تشکیل نشدن جلسات شورای شهر، معطل شدن امور شهر، روی زمین ماندن طرح‌ها و لوایح و تشکیل نشدن کمیسیون‌های داخلی شورای شهر کرمانشاه، هفته گذشته به احترام مردم و حرمت شورای شهر، اعضای شورا را برای تشکیل جلسه به فرمانداری دعوت کردم.

وی عنوان کرد: متأسفانه به‌دلیل غیبت چهار نفر از اعضای شورا، این جلسه هم رسمیت پیدا نکرد به همین دلیل از رئیس شورای شهر درخواست کردم نسبت به تشکیل جلسات شورای شهر اقدام کند و کمیسیون‌های داخلی شورا را تعیین تکلیف کند.

فرماندار کرمانشاه گفت: اما باوجود دعوت رئیس شورا برای جلسه روز دوشنبه 29 دی، بازهم سه نفر از اعضا غیبت کردند و یک نفر هم در مرخصی بود که به همین دلیل جلسه رسمیت پیدا نکرد.

رنجبر با بیان اینکه من وظیفه خود را نسبت به مردم انجام داده و پیگیری کرده‌ام افزود: دیگر جلسه‌ای برای شورای شهر تشکیل نمی‌دهم مگر اینکه استاندار دراین‌باره دستور لازم را به فرمانداری بدهد.

وی اظهار کرد: از رئیس شورای شهر هم خواستم که طی 48 ساعت آینده، گزارش تشکیل نشدن جلسات شورا و حضور نیافتن یا غیبت اعضا را با ذکر دلیل برای فرمانداری ارسال کند تا ما از طریق هیئت حل اختلاف استان موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته فرماندار کرمانشاه، چنانچه در 48 ساعت مشخص شده این گزارش به فرمانداری ارسال نشود، ما بر اساس مستندات موجود، فیلم‌ها و گزارش نماینده فرماندار از جلسات، گزارش لازم را برای هیئت حل اختلاف استان ارسال می‌کنیم.

هیئت حل اختلاف استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با عضویت رئیس‌کل دادگستری، دو نفر از نمایندگان مجلس و نماینده شورای اسلامی استان تشکیل می‌شود و تعیین مهلت محدود برای جبران تخلف، تذکر، جریمه، انحلال شورا و تعیین شهردار جدید ازجمله اختیارات آن است.

اختلاف بین اعضای شورای شهر کرمانشاه طی سه ماه اخیر بالا گرفته و تقریباً همه جلسات آنان با غیبت بخشی از اعضا برگزار نشده یا نیمه‌تمام مانده است.

شورای شهر یک‌میلیونی کرمانشاه 11 عضو دارد. این شورا آبان سال 1397 به اتفاق آرا سعید طلوعی را به‌عنوان شهردار انتخاب کرده اما اکنون بر سر ادامه فعالیت او اختلاف‌نظر دارند.

زمزمه‌های مخالفت برخی اعضای شورا با رویه‌های طلوعی از تابستان سال 98 به رسانه‌ها راه پیدا کرد و خیلی زود به فریادهایی علیه شهردار تبدیل شد.

حامیان شهردار، مخالفان را به باج‌خواهی متهم کرده‌اند و منتقدان هم شهردار را به تخلفات مالی انبوه.

از یک‌سالگی شهردار شدن طلوعی، شورای 11 نفره کرمانشاه به دو گروه تقسیم شد که تاب تحمل همدیگر را هم ندارند؛ یک گروه حامی سینه‌چاک طلوعی و گروه دیگر دنبال پایان دادن به تک‌تازی شهردار.

اختلاف در شورای شهر پنجم البته سابقه‌ای به‌اندازه عمر این شورا دارد به‌طوری‌که تنش درون آن در سال 1397 بر سر انتخاب شهردار آن‌قدر بالا گرفت که نزدیک بود به سرنوشت شورای شهر سوم مبتلا شود؛ شورای سوم هم گرفتار باندبازی در انتخاب شهردار شد و چون هیچ‌یک از دو گروه اقلیت و اکثریت آن کوتاه نیامدند، در نهایت منحل شد.

شناسه خبر 35553