شناسه خبر:35570
1399/11/1 10:52:29
مربی پایگاه ملی فدراسیون شنا در استان خبر داد

حضور دو شناگر همدانی در لیگ شنای باشگاه‌های کشور

سپهرغرب، گروه ورزشی: مربی پایگاه ملی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در استان همدان از حضور دو شناگر همدانی در لیگ شنای باشگاه‌های کشور خبر داد.

جمال جنانی در این‌ باره اظهار کرد: «مانی پاک‌صفات» و «علیرضا حیدری‌مریانی» از شناگران استان همدان با یک تیم کرمانشاهی قرارداد بستند و امسال در لیگ شنای باشگاه‌های کشور حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مانی پاک‌صفت 15 ساله و علیرضا حیدری مریانی 14 ساله است، تصریح کرد: این دو نفر در رده سنی خود جزء نفرات برتر کشور هستند اما در لیگ رده سنی ملاک نیست و تمام بازیکنان بالای 14 سال باهم رقابت می‌کنند.

جنانی با اشاره به اینکه لیگ شنا امتیازی است و اگر شناگران جزء 17 نفر اول باشند برای تیم خود امتیاز کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، مانی پاک‌صفات در تمام مراحل جزء 10 نفر اول بود و توانست امتیاز خوبی برای تیمش به دست بیاورد و امسال نیز به او و علیرضا حیدری مریانی که نخستین تجربه حضورش در لیگ است، امید زیادی داریم.

وی در رابطه با زمان مسابقات، توضیح داد: لیگ شنا در سه مرحله برگزار می‌شود و طبق اعلام کمیته فنی فدراسیون مرحله اول در 20 و 21 اسفندماه سال جاری، مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه 1400 و مرحله آخر در تیرماه 1400 در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

رئیس کمیته مربیان هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان در رابطه با وضعیت شنا در استان مطرح کرد: ما در حال توسعه هستیم و از سال 93 استارت قهرمانی را زدیم و الان داریم نتیجه می‌گیریم چراکه شنا دیربازده است.

وی با بیان اینکه مانی و علیرضا جزء نخستین نسلی هستند که آموزش دادیم، گفت: علاوه بر این دو نفر یک شناگر 11 ساله به نام «مهرداد محمدیان» داریم که آمادگی بالایی دارد همچنین هیئت شنا، شیرجه و واترپلو از جمله هیئت‌هایی بود که سال گذشته در استعدادهای برتر استان مقام آورد، ما امید داریم که آینده از آن این بچه‌ها است.

جنانی در رابطه با وظایف مربی پایگاه ملی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در استان همدان توضیح داد: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، تیم ملی را غیرمتمرکز کرده و هر مربی که در سطح قهرمانی فعالیت دارد را به عنوان مربی پایگاه ملی فدراسیون در استان‌ها انتخاب کرده ‌است.

رئیس کمیته مربیان هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان ادامه داد: در این پایگاه ما را به‌روزرسانی می‌کنند، مشاوره می‌دهند، شناگرها را آنالیز می‌کنند و کارگاه‌های مختلفی برای ما برگزار می‌کنند که کار اصولی و خوبی است که امیدواریم بتوانیم سطح شنای کشور را ارتقاء دهیم.

گفتنی است، جمال جنانی، رئیس کمیته مربیان هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان و مربی پایگاه ملی فدراسیون در استان هم با یک تیم کرمانشاهی که به احتمال زیاد با نام هتل کوروش کرمانشاه در لیگ شنای باشگاه‌های کشور حضور دارد، به عنوان مربی قرارداد بسته و شناگران استان را در این مسابقات هدایت می‌کند

شناسه خبر 35570