شناسه خبر:35629
1399/11/2 10:03:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی دو ماه اخیر 47 هزار و 656 کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

شهریار مستوفی اظهار کرد: در بازدید‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی در دو ماه اخیر 47 هزار و 656 کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

وی ادامه داد: تأمین سلامت مواد غذایی شرط لازم برای تأمین سلامت و یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار آمده و در حقیقت عدم نگهداری صحیح، اسراف و دورریز مواد غذایی و فناوری نامناسب نگهداری یکی از چالش‌های مهم تهدید‌کننده امنیت غذایی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سالانه هزاران تن مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم می‌شود، این در‌حالی‌است که بیش از 800 میلیون نفر در جهان دچار گرسنگی و نزدیک به دو میلیارد نفر از سوء تغذیه رنج می‌برند.

مستوفی با توصیه به شهروندان در راستای توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء محصولات غذایی و بهداشتی، گفت:رعایت دقیق شرایط نگهداری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت بوده که متأسفانه گاهی توسط تولید، عرضه و مصرف‌کنندگان به این شرایط توجه نشده و سبب فساد مواد غذایی خواهد شد.

شناسه خبر 35629