شناسه خبر:35751
1399/11/5 09:49:13

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سقز گفت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت می‌کند.

رشید میرحسامی ظهر روز گذشته در جلسه کارگروه پسماند شهر سقز اظهار کرد: باید همه در راستای خدمت بی‌منت به مردم تلاش کنیم و از شهروندان هم درخواست دارم ما را در این مسیر یاری کنند.

وی با بیان اینکه حرکت موجب تغییر و پویایی می‌شود، از همه مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست تا در راستای خدمت به مردم با شهرداری به‌عنوان نهادی عمومی، مردمی و خدمات‌رسان، تعامل و هماهنگی داشته باشند.

میرحسامی با اشاره به اینکه از زباله به‌عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، اظهار کرد: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت خواهد کرد.

شهردار سقز ادامه داد: هدف خدمت به مردم و پاکیزه نگه داشتن شهر بوده؛ تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر مجموعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار سقز هم اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود که نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست دارد.

علی محمدیان افزود: سرمایه‌گذار اقدام‌های خوبی در راستای جمع‌آوری زباله، تفکیک زباله از مبدأ و حرکت به سمت تولید کمپوست انجام داده است.

وی تصریح کرد: اجرای روش درست پسماند در حفاظت از منابع آبی و اکوسیستم بسیار حائز اهمیت است.

محمدیان همچنین با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مبادی ورودی و خروجی شهر از دید منظر و معماری شهری، عنوان کرد: قبل از اجرای هرگونه طرح به‌ویژه در حوزه صنوف آلاینده، مشاور شهرداری براساس طرح تفصیلی شهر باید نظر دهد.

وی یادآور شد: سامان‌دهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری باید براساس آیین‌نامه مربوطه و با رعایت الزامات ادارات مرتبط باشد.

این مقام مسئول در مورد سرمایه‌گذر طرح تفکیک از مبدأ زباله در سقز هم بیان کرد: تاکنون 15 میلیارد تومان برای راه‌اندازی طرح تفکیک از مبدأ و کارخانه بازیافت، سرمایه‌گذاری شده است که هفت میلیارد تومان دیگر نیز جهت راه‌اندازی تولید کود کمپوست سرمایه‌گذاری خواهد شد.

محمدیان از مردم خواست در تفکیک زباله خشک از تر از مبدأ، با اکیپ‌های جمع‌آوری زباله در سطح شهر همکاری کنند تا در این راستا موفقیت‌هایی که در خور مردم سقز است، حاصل شود.

گفتنی است؛ روزانه در شهر سقز از سوی شهروندان نزدیک به 200 تُن زباله تولید می‌شود.

شناسه خبر 35751