شناسه خبر:35878
1399/11/7 09:18:22
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام:

کلیه مزایده‌ها زیر ذره‌بین دادگستری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: کلیه مزایده‌های مشکوک و مورد اعتراض، در اسرع وقت بررسی شده و درصورت احراز تخلف، به‌صورت قاطع با متخلفین برخورد می‌شود.

پیرو تشکیل کارگروه‌های هفتگانه اجرای سند تحول قضائی، نخستین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر حُسن اجرای قوانین به ریاست سیدرضا حسینی و با حضور اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری ایلام برگزار شد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر اجرای دقیق قوانین کشور، به بیان وظایف و تکالیف این دو نهاد دستگاه قضائی پرداخت و تصریح کرد: نظارت این نهادها باید مستمر، نظام‌مند و هدفمند باشد.

رئیس کارگروه نظارت بر حُسن اجرای قوانین دادگستری استان با اعلام تشکیل کمیته‌های فرعی و تخصصی در حوزه کاری این کارگروه با موضوعات ویژه نظارت بر قوانین و نظارت بر حُسن جریان امور، تأکید کرد: مسائل و موارد مهم و حساس قضائی استان بنا بر اولویت در این کمیته‌ها مطرح شده و پس از بحث و بررسی تصمیمات مورد نیاز گرفته می‌شود.

حسینی با اشاره به اهمیت و حساسیت برگزاری مزایده‌ها در استان و لزوم توجه جدی بر نظارت در اجرای تشریفات قانونی و حُسن انجام کلیه مزایده‌ها، از تشکیل کمیته فرعی مزایده‌ها در کارگروه نظارت بر حُسن اجرای قوانین خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه مزایده‌های مشکوک و مورد اعتراض، در اسرع وقت بررسی شده و درصورت احراز تخلف، به‌صورت قاطع با متخلفین برخورد می‌شود.

وی بر حضور نماینده دادستانی به‌عنوان نماینده قضائی و ناظر در کلیه مزایده‌ها و ارجاع امر کارشناسی صرفاً به کارشناسان رسمی دادگستری استان تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های ناظر به‌ویژه کانون و مرکز کارشناسان رسمی نیز با دقت بر فعالیت کارشناسان نظارت کنند.

گفتنی است؛ رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام در پایان بر جایگاه ویژه نظارت‌های مردمی و سامانه هوشمند گزارش‌دهی دستگاه قضائی در نظارت بر اجرای قوانین، تعیین شعب ویژه در دادسرا و دادگاه درخصوص تخلفات کارشناسان و پیگیری اجرای مصوبات کارگروه تأکید کرد.

 

شناسه خبر 35878