شناسه خبر:35939
1399/11/8 11:21:35

سپهرغرب، گروه ورزشی: نایب رئیس هیئت تیراندازی کرمانشاه گفت: فرسودگی سلاح‌هایی که داریم و نداشتن دستگاه کمپرسور برای شارژ آن‌ها باعث شده تا تنها سالن تیراندازی کرمانشاه غیرفعال باشد.

آرش نیکبخت با اشاره به شرایط نامناسب این روزهای تیراندازی کرمانشاه، از تعطیلی تنها سالن فعال این رشته در استان خبر داد و اظهار کرد: طی یکسال گذشته هیئت تیراندازی علیرغم اینکه رشته ای انفرادی است و منعی برای فعالیت نداشت، اما به دلیل برخی مشکلات تعطیل بود.

وی افزود: فرسودگی سلاح‌هایی که داریم از یکسو و نداشتن دستگاه کمپرسور برای شارژ آن‌ها از طرف دیگر باعث شده تا تنها سالن هیئت غیرفعال باشد.

رئیس هیئت تیراندازی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 10 سالی است که هیچ سلاح جدیدی برای هیئت خریداری نشده، اظهار کرد: هرچند از سوی اداره کل ورزش و جوانان و فدارسیون طی این مدت قول‌هایی برای خریداری سلاح‌های جدید داده شده، اما هیچکدام محقق نشده است.

وی افزود: از زمانی هم که کرونا آمده به دلیل اینکه سلاحی نداشتیم تا هنرجویان جدید را جذب کنیم، هیئت هیچ درآمدی نداشته و از سوی اداره کل ورزش و جوانان هم امسال هیچ اعتباری نگرفتیم تا با این درآمدها بتوانیم بخشی از مشکلات همچون تجهیز سالن به سیستم گرمایشی، پرداخت حقوق پرسنل و هزینه حامل‌های انرژی را رفع کنیم.

نیکبخت از وقوع برخی سرقت‌ها در مجموعه 15 خرداد طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به گرانی سلاح‌هایی که در سالن داریم، مکاتباتی را با مسئولین اداره ورزش داشته و از آنها خواستیم تا سالن را بیمه کنند، اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سالن شهید طهماسبی در مجموعه ورزشی امام(ره) هم از این سرقت‌ها در امان نمانده، افزود: درخصوص این سالن بارها ازمسئولین خواستیم که مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد، اما به دلیل اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی ندارد، کسی حاضر نیست آنجا مستقر شود و نتیجه این مشکل باعث شده تا طی ماه‌های گذشته سارقین حدود 200 میلیون تومان به این سالن دستبرد بزنند.

نایب رئیس هیئت تیراندازی کرمانشاه اشاره ای هم به چرایی تعطیلی چندین ساله سالن شهید طهماسبی داشت و گفت: متاسفانه این سالن از نظر امکانات و تجهیزات مشکلاتی دارد و وجود برخی نواقص فنی باعث شده غیرفعال بماند، درحالی که اگر این مشکلات و نواقص رفع شود، می‌تواند یکی از مجهزترین سالن‌های تیراندازی ایران باشد.

وی در ادامه با گلایه از بی توجهی مسئولین به رشته تیراندازی، عنوان کرد: علیرغم اینکه بزرگان دینی روی لزوم آموختن رشته ای همچون تیراندازی تاکید دارند، اما مسئولین هیچ توجهی به این رشته ندارند و رشته تیراندازی در کرمانشاه درحال محو شدن است.

نیکبخت افزود: باتوجه به پتانسیل‌هایی که در این رشته داریم، اگر سالن هایمان مجهز شوند، می‌توانیم جزو پنج استان اول کشور برای المپیک 2024 باشیم و از غافله کشورهای نشان آور این رشته در المپیک جا نمانیم.

وی همچنین با اشاره به استعفای رئیس هیئت تیراندازی کرمانشاه به‌دلیل انتقال محل کارش به خارج از کشور، اظهارکرد: علیرغم اینکه حدود بیست روزی است که آقای نظری از ریاست هیئت استعفاء کرده، اما هنوز کسی را به عنوان سرپرست انتخاب نکرده اند و هیئت همچنان بلاتکلیف است.

رئیس هیئت تیراندازی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به اینکه افراد توانمندی در رشته تیراندازی داریم که می‌توانند سرپرستی این رشته را تا زمان انتخابات برعهده بگیرند، از مسئولین ورزش استان می‌خواهیم از خود جامعه تیراندازی یک سرپرست را برای این رشته انتخاب کنند.

شناسه خبر 35939