شناسه خبر:36046
1399/11/11 10:01:50

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه 245 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی در استان اختصاص یافته است، گفت: این نهاد انقلابی پس از دوران دفاع مقدس در حوادث مختلفی نظیر سیل، زلزله و بحث کرونا بیشترین خدمات را به مردم ارائه داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان استان ایلام با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس بنیاد مستضعفان کشور، اظهار کرد: تاکنون 245 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی، آبادانی و پیشرفت استان ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود: 179 میلیارد تومان از کل اعتبار اختصاص‌یافته از سوی بنیاد مستضعفان به ایلام شامل طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: 51 میلیارد تومان نیز شامل ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و 15 میلیارد تومان برای کمک‌های مؤمنانه در مباحث سیل و کرونا به استان تخصیص یافته است.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه حدود یک‌پنجم جمعیت استان همچنان زیر پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی هستند، افزود: برای توانمندسازی مردم این استان باید نهادها و بنیادهای مهم کشور نظیر بنیاد مستضعفان، علوی و برکت به این استان بیشتر کمک کنند.

وی یادآور شد: امروزه شاهد خدمات ارزنده نهادهای انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان در استان ایلام هستیم که نمونه آشکار این خدمت، زیر پوشش قرار دادن دو شهرستان ایلام به‌عنوان هدف آبادانی در بین 28 شهرستان هدف بنیاد است.

استاندار ایلام با قدردانی از خدمات ارزنده بنیاد مستضعفان، خواستار کمک این نهاد برای رفع مشکلات زیرساختی اربعین در ایلام شد و گفت: کنگره اربعین به کل جهان اسلام ارتباط دارد و به همین دلیل نیازمند تجهیز بیشتر در حوزه آب‌رسانی دائمی و توسعه راه برای رفاه بیشتر زائران هستیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد سوله‌های چندمنظوره توسط بنیاد مستضعفان در مرز مهران برای رفاه زوار اربعین شد و افزود: در سال‌های آینده و پس قطع زنجیره کرونا، مردم دوباره از این مرز تردد می‌کنند که در آن شرایط مردم می‌توانند از این سوله‌ها برای نمازخانه، آشپزخانه و استراحتگاه استفاده کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: چنانچه این سوله‌ها توسط بنیاد مستضعفان در مرز مهران ایجاد شود، در ایام غیر از اربعین این مکان برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی بنیاد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سلیمانی‌دشتکی همچنین خواستار کمک و زیر پوشش قرار دادن سه بخش مورموری، ماژین و زرین‌آباد استان ایلام شد و گفت: این سه بخش به‌دلیل محرومیت زیاد، نیازمند سرمایه‌گذاری و اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی بنیاد مستضعفان هستند.

شناسه خبر 36046