شناسه خبر:36145
1399/11/13 10:18:49
مدیر پایگاه منظر تاریخی و فرهنگی هورامان:

افتتاح دفتر پایگاه هورامان در دهه فجر

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر پایگاه منظر تاریخی و فرهنگی هورامان از افتتاح دفتر این پایگاه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در شهر هورامان تخت خبر داد.

پویا طالب‌نیا از افتتاح دفتر پایگاه هورامان در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر دفتر پایگاه منظر تاریخی و فرهنگی هورامان واقع در شهر هورامان تخت که در سه طبقه بنا شده و زیربنای آن 200 متر مربع است، افتتاح خواهد شد.

مدیر دفتر پایگاه هورامان افزود: این دفتر براساس معماری بومی و سنتی منطقه هورامان طراحی و ساخته شده است و شامل کتابخانه، سالن جلسات، نمازخانه، دفاتر اداری، واحد پژوهشی و غیره است و به‌صورت مستقیم زمینه‌ساز اشتغال برای هشت نفر می‌شود.

وی به اهداف این پایگاه اشاره و خاطرنشان کرد: اهداف مدیریتی بخش هورامان، پیگیری پروژه ثبت جهانی هورامان، حفاظت از بافت سنتی منطقه، پاسخ به استعلام‌ها، برگزاری جلسات مردمی و غیره از اهداف دفتر پایگاه هورامان است.

گفتنی است، روستاهای بخش هورامان شامل کماله، ویسیان، ژیوار، کلجی، ناو، عباس‌آباد و غیره بوده که در شهرستان سروآباد واقع شده و دفتر مذکور این روستاها و مناطق را تحت پوشش خواهد داشت.

شناسه خبر 36145