شناسه خبر:36146
1399/11/13 10:21:10

سپهرغرب، گروه خبر: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران در نخستین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به‌صورت ویدئوکنفرانس و به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

در راستای پویش هرهفته الف- ب- ایران با شعار ساخت‌وسازها و سازوکارها، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کامیاران با اعتباری به میزان 450 میلیارد ریال اجرا شده و جمعیت 76 هزار نفری شهر کامیاران را زیر پوشش قرار می‌دهد.

محمدحسین محمدی اظهار کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت تصفیه 12 هزار و 840 متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز طراحی و سیستم تصفیه در آن از نوع MLE و طول شبکه و خط انتقال اجراشده در این طرح 91 کیلومتر است.

وی افزود: درحال حاضر جمعیت شهر کامیاران بیش از 76 هزار نفر و تعداد انشعابات فاضلاب نیز بیش از 20 هزار فقره انشعاب است که با به مدار آمدن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان به 10 واحد (9 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و یک تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی) خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ادامه داد: فاز دوم این طرح نیز برای سال‌های آینده طراحی شده که ظرفیت تصفیه فاضلاب را به 18 هزار و 114 متر مکعب در شبانه‌روز افزایش می‌دهد.

محمدی یادآور شد: این طرح اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌کند که ازجمله اهداف اجتماعی آن می‌توان به حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و هوا، ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان‌های اطراف برای تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یک‌بارمصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و به‌وجود آمدن زمینه توسعه آینده شهر است.

 

شناسه خبر 36146