شناسه خبر:36309
1399/11/16 12:20:48

سپهرغرب، گروه خبر: مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايلام گفت: روند ساخت پل جديد جزمان در شهرستان هليلان با 90 درصد پيشرفت فيزيکي در حال انجام است.
نورالله دلخواه روز چهارشنبه افزود: اين اداره کل پس از تبديل شدن هليلان به شهرستان پروژه‌هاي متعددي را در اين منطقه محروم آغاز کرده است.
وي تاکيد کرد: هم اکنون بيش از 300 ميليارد ريال پروژه در حوزه راهسازي و بهسازي راه‌هاي مواصلاتي نقاط شهري و روستايي اين شهرستان تعريف و در حال اجراست.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايلام ادامه داد: يکي از مهم ترين پروژه‌هاي ارتباطي هليلان، پل جزمان است که در جريان سيل اسفندماه سال گذشته خسارت‌هاي جدي ديد و ارتباط 30 روستا با مرکز شهرستان قطع شد.
دلخواه يادآور شد: احداث اين پل از اهميت بسزايي در هليلان برخوردار است چراکه روزانه حدود يک هزار خودرو از روي اين پل تردد مي‌کنند.
وي اضافه کرد: بازسازي پل جزمان پس از سيل در دستور کار راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان قرار گرفت و مقرر شد يک پل پنج دهنه در اين مسير ايجاد شود.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ايلام گفت: هم اکنون روند احداث اين پل آغاز و از پيشرفت فيزيکي 90 درصدي برخوردار است و در صورت تامين اعتبار 70 ميليارد ريالي مي‌توان اين پروژه را امسال افتتاح کرد.
دلخواه از موافقت بنياد مستضعفان با پرداخت 50 ميليارد ريال براي تکميل اين پروژه خبر داد و افزود: با توجه به اهميت اين پل بزرگ در مراودات مردم منطقه اميدواريم با تامين به موقع اعتبار مورد نياز آنرا در موعد مقرر به بهره برداري برسانيم.
وي بهسازي راه روستايي ورمله از توابع بخش زردلان شهرستان هليلان را از ديگر پروژه‌هاي در دست اجراي اين منطقه عنوان کرد و گفت: اين راه روستايي پيش از اين به شکل جاده بين مزارع بود که بهسازي آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون با پيشرفت 90 درصد در حال تکميل شدن است.
هليلان به مرکزيت شهر توحيد دي ماه سال 98 از چرداول منفک و به شهرستان تبديل شد.
 

شناسه خبر 36309