شناسه خبر:36442
1399/11/19 09:55:16
در ششمین روز ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی رقم خورد؛

بهره‌برداری از 4 پروژه کلان درمانی

سپهرغرب، گروه خبر - عطیه صفی‌‌زاده: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه چهار پروژه درمانی در ششمین ‌روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد و به ‌بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی، پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری سعدی، محل جدید پایگاه شهری سه شهرستان همدان و داروخانه آموزشی مختص دانشجویان رشته داروسازی (که این داروخانه ظرفیت تربیت 70 دانشجو را دارا است) در ششمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
در ششمین روز از ایام‌الله دهه فجر برخی از مسئولین همدان برای افتتاح 10 پروژه عمرانی، خدماتی، درمانی و فرهنگی این شهرستان حضور به‌عمل رساندند.
نماینده مردم همدان و فامنین در آیین افتتاحیه این پروژه‌ها با بیان آنکه اقدامات خوبی در حوزه سلامت در استان همدان انجام شده است، اذعان کرد: درحال حاضر 157 دستگاه دیالیز در استان همدان وجود دارد و این درحالی است‌ که طی سال‌های قبل فقط 85 دستگاه‌ دیالیز در استان موجود بود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه همدان جزء 10 استان کشور در حوزه پیشرفت درمانی محسوب می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های خوبی در حوزه درمان در تمام شهرستان‌های استان ایجاد و افتتاح شده است.
وی افزود: در آینده نزدیک ‌بزرگ‌ترین بیمارستان استان در شهر همدان افتتاح ‌خواهد شد.
      800 طرح در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود
سیداسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه 800 طرح در ایام‌الله مبارک فجر در استان همدان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: تیم مدیریت استان یک ‌نگاه ویژه و خوب به پروژه‌های استان دارد و‌ امیدواریم که بتوانیم اقداماتی خوبی در این استان به یادگار بگذاریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه چهار پروژه درمانی در ششمین ‌روز از دهه مبارک فجر افتتاح شده و به ‌بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی، پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری سعدی، محل جدید پایگاه شهری سه شهرستان همدان و داروخانه آموزشی مختص دانشجویان رشته داروسازی (که این داروخانه ظرفیت تربیت 70 دانشجو را دارا است) در ششمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
      پایگاه سلامت موتوری در همدان ایجاد می‌شود
رشید حیدری‌مقدم با اشاره به پایگاه شهری سه همدان، عنوان کرد: این پایگاه در سال 84 افتتاح شد و به مدت یک سال در آتش‌نشانی شهرک شهید مدنی، از سال 85 تا 88 در مرکز MMT انتهای خضر و از سال 88 تا دی‌ماه سال جاری در بیمارستان آتیه مستقر بوده است.
وی افزود: شهرستان همدان درحال حاضر دارای 10 پایگاه سلامت شهری و چهار باب پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است.
حیدری‌مقدم در ادامه از راه‌اندازی پایگاه سلامت موتوری در سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پایگاه‌های سلامت بیشتری در استان همدان به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی، مطرح کرد: در 15 ماه گذشته در استان همدان 85 دستگاه دیالیز وجود داشت که خوشبختانه ‌درحال حاضر به 186 دستگاه افزایش پیدا کرده است.
حیدری‌مقدم با بیان اینکه در بیمارستان شهید بهشتی قبل از ایجاد بخش دیالیز 30 دستگاه وجود داشت، اظهار کرد: با ایجاد این بخش 26 دستگاه دیگر اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیماران دیابتی به‌دلیل کمبود تخت و دستگاه مجبور بودند دوبار دیالیز شوند، خاطرنشان کرد: با افزایش دستگاه دیالیز بیماران دیابتی دیگر نگران دیالیز طی سه نوبت در هفته نخواهند بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه با تجهیز کردن تمام بیمارستان‌های استان همدان به بخش دیالیز دیگر نیاز به رفت‌وآمد بیماران دیالیزی به مرکز استان نخواهد بود، گفت: با برنامه‎‌ریزی انجام‌شده مقرر شد ضمن ایجاد و گسترش دستگاه‌های دیالیز، باری را از دوش بیماران دیابتی برداریم.
وی افزود: خوشبختانه استان همدان به میانگین استاندارد جهانی در بیماران دیابتی که هر چهار بیمار یک دستگاه بوده، رسیده است.
      10 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 24 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه در ششمین روز از دهه مبارک فجر 10 پروژه عمرانی، خدماتی، درمانی و کشاورزی به بهره‌برداری رسید، گفت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از هشت پروژه و کلنگ‌زنی دو پروژه بودیم.
محمد علی‌محمدی با بیان آنکه این 10 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 24 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای حیدره محور گردشگری همدان محسوب می‌شود، با احداث خانه بهداشت در این روستا برخی مشکلات روستاییان حل خواهد شد و درنظر داریم با توسعه آب این مشکل را هم حل کنیم.
      شهرستان همدان رتبه پنجم پرورش گاو
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه همدان در رتبه پنجم در بحث پرورش گاو در استان قرار دارد، گفت: در این راستا سهم شهرستان همدان 38 واحد با ظرفیت 28 هزار و 32 رأس است.
احمد قدیمی افزود: میزان اشتغال‌زایی کل شهرستان 190 نفر است.
شایان ذکر است که در ششمین روز از دهه مبارک فجر هفت پروژه بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شد که مشخصات پروژه‌ها در ذیل آمده است:
      بهره‌برداری از پروژه استحصال تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: این مجموعه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در دهه 80 افتتاح‌ شده است.
محمدرضا بادامی با بیان آنکه در سال 96 مجدداً این ‌پروژه بازسازی شد، مطرح کرد: تصفیه‌خانه مذکور این قابلیت را دارد که 800 تا یک‌هزار متر مکعب آب را در شبانه‌روز تصفیه کند.
وی با بیان آنکه فاضلاب‌های صنعتی به‌دلیل برخی املاح شیمیایی تفاوت اساسی با دیگر فاضلاب‌ها دارند و باید راه آزادسازی آن‌ها ایجاد شود، گفت: از این مجموعه با آزادسازی آب در بخش کشاورزی و منابع استفاده می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوعلی استان همدان با ایجاد این پروژه بالغ‌بر 6 میلیارد تومان هزینه شده و توانایی تصفیه 500 متر فاضلاب را در شبانه‌روز دارا است.
گفتنی است که از آب این مجموعه مجدداً در صنعت استفاده خواهد شد.
     افتتاح سردخانه دو‌منظوره آمونیاکی
این سردخانه در روستای انصارالامام با اشتغال‌زایی برای 15 نفر و با مساحت بالغ‌بر پنج هزار متر و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال ایجاد شده است (جهت محصولات صیفی همچون سیب‌زمینی).
     افتتاح گاوداری روستای امزاجرد
این گاوداری با اشتغال‌زایی برای 6 نفر در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری سه میلیارد و‌ 200 میلیون تومان و با ظرفیت اسمی 70 رأس در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
شایان ذکر است که دارای تولید سالانه 700 تُن شیر، 61 تُن گوشت قرمز، 28 رأس تلیسه و 460 تُن کود دامی است.
      کلنگ‌زنی پروژه احداث پایگاه خدمات جامع سلامت روستایی سولان
این پروژه در زمینی به مساحت 400 متر مربع و اعتباری بالغ‌بر 900 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی دانشگاه علوم پزشکی در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شده است.
مقرر شده است که در این خانه روستایی دو بهورز، یک ماما و دو روز در هفته پزشک معالج حضور داشته باشد.
گفتنی است، جمعیبت زیر پوشش مرکز سلامت سه یک‌هزار و 540 نفر است.
      پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی:
این بیمارستان با مشارکت معاونت درمان، معاونت توسعه دانشگاه، مرکز بیماری‌های خاص وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و خیرین ایجاد شده است.
مساحت این بخش 26 تختخوابی 500 متر مربع بوده و در بخش دو تخت ایزوله با اعتبار بالغ‌بر 25 میلیارد ریال ایجاد شده است.
     افتتاح فرهنگسرای نشاط ویژه کودک و نوجوان و بازسازی پارک نشاط با اعتباری بالغ‌بر یک‌ونیم میلیارد تومان.
     افتتاح ‌مرکز جامع خدمات سلامت شهری سعدی:
این پروژه‌ در شهرک مدنی همدان با مساحت بالغ‌بر 490 متر مربع و ‌اعتباری بالغ‌بر دو ‌میلیارد و 400 میلیون تومان ‌و اشتغال‌زایی برای 12 نفر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است.
گفتنی است، جمعیت زیر پوشش این مرکز بهداشت 161 هزار و 38 نفر است.

شناسه خبر 36442