شناسه خبر:36620
1399/11/25 10:48:05
سرپرست فرمانداری دورود خبر داد:

برقراری پرواز هوایی به دریاچه «گهر»

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری دورود از پیگیری برای برقراری پرواز هوایی به دریاچه «گهر» و راه‌اندازی صنعت گردشگری هوایی در این شهرستان خبر داد.

خدا‌نظر دریکوند در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دورود، اظهار کرد: این شهرستان به عنوان «پایتخت طبیعت ایران» نام‌گذاری شده و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد.

     ایجاد صنعت گردشگری هوایی در دورود

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که صنعت گردشگری هوایی را در شهرستان دورود راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: امکان‌سنجی صورت گرفته و مقداری مقدمات کار هم پیش رفته است.

سرپرست فرمانداری دورود با تأکید بر اینکه به دنبال سرمایه‌گذار برای این امر هستیم، افزود: رایزنی‌هایی را هم با فرودگاه خرم‌آباد داشته‌ایم که بتوانیم پرواز هوایی دورود به دریاچه گهر را راه‌اندازی کنیم.

دریکوند، بیان کرد: این امر در جذب گردشگر در شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

     برداشت 600 میلیارد برنج از سطح شالیزارها

سرپرست فرمانداری دورود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شهرستان دورود 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، افزود: از این میزان 23 هزار هکتار اراضی آبی هستند.

دریکوند، با تأکید بر اینکه 53 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان، آبی است، گفت: میانگین اراضی کشاورزی آبی در لرستان حدود 23 درصد است.

دریکوند همچنین سطح کل باغات این شهرستان را چهار هزار هکتار عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین محصول باغی شهرستان زردآلو با سطح زیر کشت هزار و 500 هکتار است.

وی، بیان کرد: همچنین سطح زیرکشت محصول برنج در شهرستان دورود حدود هفت هزار هکتار بوده و سال گذشته حدود 25 هزار تن برنج سفید از شالیزارهای دورود برداشت شده است.

سرپرست فرمانداری دورود با اشاره به اینکه حدود 600 میلیارد تومان برنج از سطح شالیزارهای شهرستان برداشت شده است، افزود: کشت زعفران در این شهرستان به 25 هکتار توسعه یافته است.

دریکوند با بیان اینکه 6 هزار و 520 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سطح شهرستان دورود تولید می‌شود، ادامه داد: برای نخستین‌بار پرورش ماهی در قفس در سد «مروک» با ظرفیت 200 تن را در شهرستان داشته‌ایم.

وی، عنوان کرد: همچنین سیستم آبیاری نوین در سطح چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شده است.

     معضل تجهیزات فرسوده و قدیمی سنگ‌بری‌ها

سرپرست فرمانداری دورود در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت آلودگی کارخانه سیمان در شهر دورود، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته و نصب فیلترها، در حال حاضر کمترین آلودگی را در سطح شهرستان از کارخانه سیمان داریم.

دریکوند با بیان اینکه کارخانه سیمان به‌صورت دائم رصد می‌شود، تصریح کرد: مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد و محیط‌زیست نیز به‌صورت مستمر در این رابطه نظارت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه صنعت سنگ شهرستان دورود اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، حوزه صنعت سنگ و سنگ‌بری‌ها می‌تواند فعال‌تر از شرایط فعلی باشد.

سرپرست فرمانداری دورود که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه متأسفانه در یک بازه زمانی، سنگ‌بری‌ها نتوانستند تجهیزات خود را به‌روز کنند و برخی از آن‌ها از غافله رقابت عقب ماندند، گفت: امیدواریم با ایجاد کارگروه، شاهد رفع مشکلات موجود در این حوزه باشیم.

شناسه خبر 36620