شناسه خبر:36636
1399/11/25 11:14:24

سپهرغرب، گروه ورزشی: استاندار کردستان گفت: تجلیل از چهره‌های مدال‌آور استان در حوزه‌های ملی و بین‌المللی می‌تواند انگیزه ورزشکاران را دوچندان کند و برای برگزاری این مراسم 3 میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

بهمن مرادنیا در نخستین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان کردستان که برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه زیرساخت‌های ورزشی و حضور تیم‌های ورزشی در لیگ‌های مختلف کشور در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز هم در ابتدای کار قرار داریم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در استان هر کسی به سهم خود در حوزه ورزش کاری انجام دهد، گفت: وقتی 10 تیم ورزشی در لیگ‌های برتر کشور قرار دارند این به معنای حمایت از حوزه ورزش استان است، اما باید برای بقا و موفقیت آنها در لیگ برتر تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار کردستان ادامه داد: هر اعتباری که امروز در بحث ورزش چه زیرساخت و چه تیم‌داری انجام شده هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه آینده است.

     بی‌توجهی به ورزش زمینه‌ساز گسترش آسیب‌های اجتماعی است

مرادنیا یادآور شد: بی‌توجهی به ورزش می‌تواند آسیب‌های اجتماعی بسیار خطرناکی مانند اعتیاد جوانان به دنبال داشته باشد و این مسئولیت ما را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد که با حمایت بیشتر از این حوزه از چنین آسیب‌هایی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: برای جذب اعتبارات بیشتر برای استان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا اعتبارات خاصی برای حوزه ورزش استان جذب کنیم.

استاندار کردستان گفت: تجلیل از چهره‌های نشان‌آور استان در حوزه‌های ملی و بین‌المللی می‌تواند انگیزه ورزشکاران و همچنین توجه بیشتر جوانان به حوزه ورزش را بیشتر کند.

مرادنیا اظهار کرد: در بحث تجلیل از این قهرمانان یک مراسم در خور شأن باید برنامه‌ریزی شود از محل اعتبارات دولتی 3 میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: کسانی که در سال‌های اخیر برای استان افتخارآفرینی و نشان کسب کرده‌اند جای تجلیل دارند و امیدواریم در سال‌های آینده با حمایت بیشتر از حوزه ورزش شاهد این افتخار آفرینی‌ها باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از نشان آوران کردستانی که در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نشان کسب کرده بودند، تجلیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر 53 تیم ورزشی از کردستان در لیگ‌های کشوری حضور دارند که تعدادی از آنها برای بار اول است که به یک لیگ راه می‌یابند.

حامد جولایی اظهار کرد: امسال بسیاری از تیم‌های ورزشی استان در رشته‌های مختلفی مانند بدمینتون، هندبال،کشتی و غیره برای اولین بار در لیگ برتر کشور قرار گرفته‌اند و بسیاری از تیم‌های ورزشی دیگر در لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم کشور مشغول به رقابت هستند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه ورزش استان نبود اسپانسرهای ورزشی است و شرکت‌های بزرگ حاضر در استان حاضر به حمایت از ورزش استان نبوده و همین مسئله باعث شده نتوانیم با قدرت در لیگ‌های معتبر کشور حضور داشته باشیم.

     بهره‌برداری از 145 پروژه ورزشی در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: 145 پروژه در چند سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند و پروژه‌های نیمه تمام استان در حوزه ورزش بسیار کم شده و سعی داریم در سال آینده نیز آنها را به اتمام برسانیم.

جولایی یادآور شد: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی نیز در 170 روستا طی چند سال اخیر انجام شده که در در چند دهه اخیر چنین اتفاقی رخ نداده بود و خوشبختانه دولت حمایت خوبی از این حوزه داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اعتباراتی که در چند سال گذشته به استان اختصاص یافته توانسته‌ایم علاوه بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام چند دهه اخیر،چندین پروژه جدید را کلنگ زنی و افتتاح کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مختلف استان بتوانیم در لیگ برتر رشته‌های ورزشی مختلف که از اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود، حضور یابیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از مدال‌آوران کردستانی که در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نشان کسب کرده بودند، تجلیل شد.

شناسه خبر 36636