شناسه خبر:36675
1399/11/26 10:01:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت: فعالیت شرکت‌های اینترنتی دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

فردین امیری بااشاره به وجود 85 دفتر گردشگری در استان، اظهار کرد: از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و گردشگری به رکود رفته، بیش از نیمی از این دفاتر تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی دفاتر که بیش از یک ربع قرن سابقه فعالیت داشته‌اند و از قدیمی‌ترین دفاتر گردشگری کرمانشاه هستند، اکنون تعطیل شده‌اند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه افزود: علیرغم اینکه چنین شرایطی بر دفاتر گردشگری کرمانشاه حاکم شده، از سوی دیگر می‌بینیم اداره کل میراث فرهنگی استان برای فعالیت دفاتر جدید مجوز صادر می‌کند.

امیری تأکید کرد: اخیراً میراث فرهنگی استان برای تأسیس 6 دفتر گردشگری جدید در استان مجوز صادر کرده، درحالی‌که این مسئولین می‌دانند نه‌تنها گردشگری کرمانشاه بلکه گردشگری ایران و جهان هم به دلیل شیوع کرونا در رکود به سر می‌برد.

وی اضافه کرد: اگر هم دلیل این مسئولین برای صدور مجوزهای جدید، آینده‌نگری و رونق گردشگری در پساکرونا است، این سؤال را داریم چرا این اقدام را برای همان زمان نمی‌گذارند و اکنون اشتغالی را به وجود می‌آورند که می‌دانند توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت: مخالفت خود را با صدور بی‌رویه مجوزهای تأسیس دفاتر گردشگری به میراث فرهنگی استان اعلام کرده‌ایم و این نکته را هم یادآور شده‌ایم که برخی از این دفاتر با هدف تورهای یک‌روزه و طبیعت‌گردی وارد این عرصه می‌شوند، درحالی‌که مناطق گردشگرپذیر استان پاسخگوی این تعداد تورهای گردشگری نیست.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه توسعه روزافزون شرکت‌های اینترنتی که در حوزه فروش بلیت هواپیما و تورهای گردشگری فعالیت دارند را از دیگر معضلات این روزهای دفاتر گردشگری دانست و افزود: فعالیت شرکت‌های اینترنتی همچون علی‌بابا، آپ، هفت هشتاد، اسنپ و... که اساساً تجاری هستند، اما این روزها وارد فعالیت‌های گردشگری شده‌اند نیز دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

امیری تأکید کرد: چنین شرکت‌هایی خدمات ویژه‌ای را جهت فروش بلیت هواپیما می‌گیرند، این درحالی است که این خدمات ویژه به دفاتر گردشگری داده نمی‌شود.

وی افزود: در این شرایط مردم برای تهیه بلیت با قیمت پایین‌تر به سمت این شرکت‌های اینترنتی سوق پیدا می‌کنند و کمتر سراغ دفاتر گردشگری می‌آیند، غافل از اینکه برخی از این شرکت‌ها تعهدی در قبال ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها مانند کنسلی و... ندارند.

این فعال حوزه گردشگری یادآور شد: وقتی هرروزه گرایش مردم به این شرکت‌ها بیشتر می‌شود، دفاتر گردشگری هم علیرغم خدمات مطلوبی که ارائه می‌دهند، چون نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند بیشتر به رکود می‌روند و افزایش تعداد آن‌ها توجیهی ندارد.

امیری تأکید کرد: از سال 1396 که زلزله بزرگ ازگله رخ داد و بعد از آن هم وقوع سیل و بعد شیوع کرونا را داشتیم، دفاتر گردشگری کرمانشاه هر روز با یک مشکل دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و دیگر روی خوش بازار کار را به چشم ندیده‌اند.

شناسه خبر 36675