شناسه خبر:36677
1399/11/26 10:04:18
جاده‌های در حال احداث لرستان

افتتاح چهارخطه ازنا _شازند در 1400

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست راه و شهرسازی استان لرستان به تشریح آخرین وضعیت جاده‌های در حال احداث لرستان پرداخت و گفت: چهارخطه ازنا _شازند در سال آینده افتتاح می‌شود.

وحید کرم‌الهی با اشاره به اینکه مهم‌ترین محورهای استان چهارخطه‌هایی هستند که منتهی به مرکز لرستان می‌شوند، عنوان کرد: عملیات اجرایی چهارخطه خرم‌آباد_بروجرد به طول 100 کیلومتر تمام شده و در حال بهره‌برداری است.

وی به محور خرم‌آباد_کوهدشت نیز اشاره کرد و افزود: این محور با طول 87 کیلومتر 74 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و 13 کیلومتر باقی‌مانده نیز در دست ساخت است.

سرپرست راه و شهرسازی استان لرستان گفت: از این 13 کیلومتر هشت کیلومتر آن در محدوده خرم‌آباد و پنج کیلومتر در محدوده شهرستان کوهدشت (واریانت چنار) در دست ساخت است.

کرم‌‌اللهی با اشاره به محور خرم‌آباد_نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است، عنوان کرد: این محور با طول 85 کیلومتر آغاز شد که 62 کیلومتر آن انجام و مابقی در حال ساخت است.

وی گفت: چهار خطه فیروزآباد _ الشتر نیز به طول 14 کیلومتر یکی دیگر از چهارخطه‌های استان است که 10 کیلومتر آن انجام و چهار کیلومتر دیگر نیز در دست ساخت است.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان افزود: محور خرم‌آباد -پل‌دختر با طول 95 کیلومتر که بیش از 40 کیلومتر آن قبلاً چهارخطه شده و در دست اقدام بود، اما به دلیل وقوع سیل، وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را تنظیم کرد تا این محور در چهار قطعه به‌صورت راه اصلی دوخطه به سمت پل‌دختر با ایمنی بیشتر و فاصله مناسب از رودخانه بازسازی شود.

کرم‌اللهی افزود: عملیات اجرایی قطعه یک محور خرم‌آباد_پلدختر از سمت تنگ تیر و ویسیان به سمت معمولان از سال گذشته شروع شده، مجری این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده و در حال حاضر فعال است.

وی اضافه کرد: قطعه چهارم محور خرم‌آباد_پل‌دختر که کلنگ آن در تیرماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد به پیمانکار دیگری واگذار و کارگاه آن‌هم فعال است.

سرپرست راه شهرسازی لرستان بیان کرد: مطالعات قطعات دو‌ و سه محور خرم‌آباد_پل‌دختر در دست اقدام است که پس از اتمام مطالعات برای اجرا به پیمانکار ارجاع خواهد شد.

کرم‌اللهی در مورد محور خرم‌آباد_سپیددشت گفت: طول این محور 70 کیلومتر است که کار تعریض 18 کیلومتر آن در دست اقدام و 6 کیلومتر آن انجام شده، 12 کیلومتر آن نیز در دست اجراست و مابقی مسیر در دست مطالعه است.

وی در خصوص چهارخطه ازنا _شازند نیز توضیح داد: این محور با طول 34/4 کیلومتر در حوزه لرستان در 5 قطعه شروع و تاکنون سه قطعه آن با طول 17.8 کیلومتر آماده و دو قطعه دیگر با طول 16.6 کیلومتر با پیشرفت 35 درصد در دست اجرا است که در سال 1400 به اتمام می‌رسد.

شناسه خبر 36677