شناسه خبر:37078
1399/12/4 10:05:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا در طرح ملی شهید احمدی‌روشن رتبه نخست را کسب کرد.

حمید بلالی دراین‌باره اظهار کرد: در پنجمین دوره طرح هسته‌های پژوهشی مسئله‌محور شهید احمدی‌روشن بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه بوعلی‌سینا رتبه نخست ملی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح دانشگاه بوعلی‌سینا ازنظر تعداد طرح‌های تحقیقاتی مسئله‌محور و تعداد برگزیدگان در بین دانشگاه‌های کل کشور به غیر از تهران رتبه نخست ملی را به‌دست آورد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان بیان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر و تربیت مدرس که همگی از دانشگاه‌های مهم و تراز اول کشور محسوب می‌شوند، با ثبت 9 طرح تحقیقاتی مسئله‌محور و مشارکت 79 نفر از دانشجویان و اساتید خبره، به این رتبه دست یافت.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا بالاتر از دانشگاه‌های اصفهان، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی و غیره، بیشترین طرح و برگزیده را در پنجمین دوره طرح هسته‌های مسئله‌محور شهید احمدی‌روشن به خود اختصاص داده است.

بلالی با بیان اینکه طرح شهید احمدی‌روشن یکی از مهم‌ترین طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است، گفت: این طرح از سال 96 به‌طور سراسری در کل کشور و با مشارکت دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی و حوزه علمیه به‌صورت رقابتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای تحقیق و حق‌الزحمه اساتید و دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح توسط بنیاد ملی نخبگان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: هدف اصلی طرح در کنار حل مسائل واقعی صنعت و جامعه، توانمندسازی دانشجویان در برخورد با مسائل واقعی صنعت و کسب مهارت زیر نظر اساتید خبره است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان تصریح کرد: پنجمین دوره این طرح 29 آبان‌ماه امسال توسط دکتر ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد و به‌طور هم‌زمان با مشارکت بیش از سه هزار دانشجو و استاد خبره در کل کشور درحال اجرا است.

شناسه خبر 37078