شناسه خبر:37115
1399/12/4 11:12:02

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت کونگ‌فو استان کردستان گفت: رشته کونگ‌فو با حدود 7 هزار نفر ورزشکار فعال در تمام شهرستان‌های استان دارای هیئت فعال است.

باقر محمدی در این باره اظهار کرد: رشته کونگ‌فو در 11 شهرستان استان دارای هیئت فعال است، حدود 4 هزار ورزشکار بیمه شده داریم و نیز در مجموع حدود 7 هزار نفر مشغول فعالیت در این رشته هستند، همچنین باشگاه‌های فراوان در سطح استان داریم و در روستاها نیز فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا ورزشکاران ما به صورت انفرادی و با کمک فضای مجازی تمرین کرده‌اند و هیئت استان و اکثر باشگاه‌های استان نیز تعطیل بوده‌اند.

به گفته محمدی، در همین ایام شیوع ویروس کرونا 18 تیم در لیگ برتر کشور حضور داشتند که دو تیم از استان کردستان بود.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از ورزشکاران هیئت کونگ‌فو استان در دوره‌های داوری و کلاس‌های مربیگری درجه 1 و 2 و3 فدراسیون شرکت داشتند.

محمدی گفت: در آخرین مسابقات قهرمانی کشور که با حضور 32 استان به میزبانی شهرستان قروه برگزار شد، کردستان به مقام دوم رسیدیم و پنج نفر از ورزشکاران استان موفق به کسب نشان شدند.

دبیر هیئت کونگ‌فو استان کردستان ادامه داد: همچنین در مسابقات المپیاد ایرانیان نیز موفق به کسب 8 نشان شدیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل هیئت کونگ‌‌‌فو کردستان نبود خانه کونگ‌‌فو مناسب همچون سایر رشته‌‌ها است و امیدواریم با کمک و همکاری ادارات مربوطه از جمله اداره‌کل ورزش و جوانان این مشکل مرتفع شود.

محمدی افزود: خوشبختانه کونگ‌فو از ماه گذشته از زیر مجموعه معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان به زیرمجموعه قهرمانی درآمده و همچنین به زیرمجموعه آموزش و پرورش نیز وارد شده است که در نتیجه این مساله امیدواریم بتوانیم در زمینه استعدادیابی و قهرمان‌پروری در استان فعالیت‌های مطلوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هیئت کونگ‌فو در کردستان از نظر جمعیت ورزشکار همیشه جز هیئت‌‌های پرجمعیت اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوده‌ و استقبال از این رشته ورزشی قابل توجه بوده است که امیدوارم با فراهم نمودن امکانات بیشتر و مساعدت ادارات مربوطه پاسخگوی علاقه‌مندان به این ورزش باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از اتمام ویروس کرونا در کشور و در جهان، قرار است مسابقات قهرمانی با حضور 80 کشور جهان در ایران برگزار شود.

شناسه خبر 37115