شناسه خبر:37116
1399/12/4 11:13:29

سپهرغرب، گروه ورزشی: غلام چگنی از کارشناسان فوتبال لرستان معتقد است با توجه به سرمربی با دانشی همچون عبدالله ویسی باید به آینده تیم خیبر امیدوار بود اما نباید انتظار داشت که خیبر در اولین فصل حضور در لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کند.

تیم خیبر خرم‌آباد در تاریخ یکم اسفندماه به مصاف تیم مس کرمان رفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

طی 6 مسابقه گذشته خیبر تنها سه تساوی کسب کرده است و این موضوع باعث شده با گذشت 15 هفته از مسابقات لیگ آزادگان کشور خیبر تنها با کسب 16 امتیاز در رده چهاردم این لیگ قرار بگیرد.

تیم خیبر با منطقه سقوط لیگ آزادگان تنها چهار امتیاز فاصله دارد و این موضوع باعث شده که فوتبال دوستان لرستانی که طی دو سال اخیر با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به اینده این تیم امیدوار بودند نگران شوند.

برای تحلیل وضعیت تیم خیبر در مسابقات لیگ آزادگان به سراغ غلام چگنی که یکی از پیشکسوتان و کارشناسان مطرح فوتبال لرستان است، رفتیم.

چگنی گفت: تیم خیبر خرم‌آباد در آخرین روزهای منتهی به شروع لیگ از حضور خود در مسابقات لیگ آزادگان اطمینان پیدا کرد، در حالی که برای لیگ دو آماده شده بود.

فاصله فنی لیگ آزادگان و لیگ دو بسیار زیاد است

وی با بیان اینکه فاصله فنی لیگ آزادگان و لیگ دو بسیار زیاد است، افزود: بنابراین برای بقای خیبر در لیگ امسال بایستی حتما این تیم در نیم فصل با به اختیار گرفتن بازیکنان باتجربه تقویت شود.

این کارشناس فوتبال با عنوان کردن این موضوع که خیبر ریشه دار ترین تیم غرب کشور است، اظهار کرد: برای رشد خیبر علاوه بر استفاده از استعدادهای لرستان بایستی از جوانان مستعد استان‌های همجوار نیز استفاده شود.

چگنی تصریح کرد: امروزه در فوتبال دنیا و کشور تیم‌هایی که بیشتر هزینه کنند جایگاه بهتری کسب می‌کنند و این موضوعی بود که خیبر به علت محروم بودن لرستان ازصنایع بزرگ از آن برخوردار نبود اما خوشبختانه طی دو سال آخر بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه عبدالله ویسی یکی از با دانش ترین مربیان کشور است، گفت: با توجه به اینکه این مربی مطرح در وسط فصل به تیم اضافه شده و بازیکنان نیز با توجه به سلیقه و تاکتیک او به تیم اضافه نشده اند بایستی تا پایان فصل به او فرصت کافی را بدهیم تا بتواند اندیشه‌های خود را در تیم پیاده کند.

کارشناس فوتبال لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به مالک سرمایه دار و سرمربی با دانشی همچون عبدالله ویسی به آینده این تیم امیدوار هستیم اما نباید انتظار داشت که خیبر در اولین فصل حضور در لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کند.

شناسه خبر 37116