شناسه خبر:37418
1399/12/12 10:01:43

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: وقتی قانون در یک مورد خاص تصمیماتی می‌گیرد، دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند خلاف این قوانین عمل کرده و به هر نوعی که خودشان بخواهند، قانون را تفسیر کنند و تولیدکننده را زیر فشار قرار دهند.

خالد جعفری در جلسه کارگروه تسریع و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: در مواردی شاهد هستیم دستگاه‌های اجرایی با وجود اینکه دستورالعمل‌های کشوری که توسط هیئت وزیران مصوباتی در آن دیده شده و ابلاغ می‌شود را نادیده می‌گیرند و آن‌گونه که دوست دارند، قانون را تفسیر می‌کنند.

وی افزود: مشکل یکی از واحدهای تولیدی کردستان به اداره امور مالیاتی بازمی‌گردد که با وجود اینکه در مصوبه هیئت وزیران به‌صراحت واحد تولیدی لامپ‌های LED و SMD از فهرست واحدهای آلاینده محیط‌زیست خارج شده‌اند، اما در کردستان برای این واحد تولیدی در بانه مشکلات مالیاتی ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اداره امور مالیاتی کردستان در این مورد بدون شک تخلف اداری کرده و نقض قانون صورت گرفته و در چنین مواردی دستگاه‌های نظارتی می‌توانند به موضوع ورود کنند.

جعفری یادآور شد: وقتی قانون در یک مورد خاص تصمیماتی می‌گیرد، دیگر دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند خلاف این قوانین عمل کرده و به هر نوعی که خودشان بخواهند قانون را تفسیر کنند و تولیدکننده را زیر فشار قرار دهند.

وی بیان کرد: از همین رو انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نه‌تنها مصوبات کشوری، بلکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را درنظر داشته باشند تا مشکلی برای سرمایه‌گذاران به‌وجود نیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال‌ جاری تا امروز 165 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات به 87 واحد تولیدی در کردستان پرداخت شده است.

محمد دره‌وزمی اظهار کرد: در سال 99 که سال جهش تولید بود، برای کمک به واحدهای تولیدی در سطح استان در حوزه صنعت و کشاورزی منابعی را از دو محل بند الف تبصره 18 و رونق تولید برای پرداخت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در اختیار داشتیم که توانستیم تسهیلات مناسبی پرداخت کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت از محل بند الف تبصره 18 تا امروز 62 واحد تولیدی 118 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و از محل رونق تولید نیز 74 میلیارد و 800 میلیون تومان به 40 واحد تولیدی پرداخت شده است.

      87 واحد تولیدی در کردستان تسهیلات گرفتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: درمجموع در سال‌جاری 165 میلیارد و 300 میلیون تومان به 87 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.

دره‌وزمی یادآور شد: همچنین از محل بند الف تبصره 18 پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات مصوب به بانک‌های عامل ارسال شده که تا پایان سال تلاش می‌کنیم پرداخت شود.

وی بیان کرد: در بند الف تبصره 18 سهم استان 112 میلیارد تومان بوده که تا امروز 118 میلیارد پرداختی داشته‌ایم و درصورت پرداخت 30 میلیارد تومان دیگر، تا پایان سال شاهد 140 درصد تحقق خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بانک‌های سپه با پرداخت 38 میلیارد و 200 میلیون تومان، ملی با 37 میلیارد و 140 میلیون تومان و صنعت و معدن با 24 میلیارد و 132 میلیون تومان بانک‌هایی هستند که بیشترین سهم پرداختی را بابت تسهیلات داشته‌اند.

شناسه خبر 37418