شناسه خبر:37481
1399/12/13 10:26:13
صدای پای دومین نوروز همراه با کرونا

استان کرمانشاه پذیرای مهمانان نوروزی نیست

سپهرغرب، گروه خبر: استان کرمانشاه در آستانه آغاز سال 1400 همچون سال گذشته به دلیل شیوع کرونا عدم آمادگی خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اعلام کرده است.

صدای پای دومین نوروز همراه با کرونا به گوش می‌رسد و امسال نیز این ویروس منحوس دست کرمانشاه را برای مهمان‌نوازی از مهمانان نوروزی کوتاه کرده است.

استان کرمانشاه با آب‌وهوا و اقلیم متنوع و آثار تاریخی و فرهنگی جذاب همیشه مقصد بسیاری از گردشگران بوده اما عید امسال نیز به‌دلیل شیوع کرونا هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی و استقبال از مهمانان نوروزی تدارک دیده نشده و تمام فرمانداری‌‌ها عدم پذیرش مسافران نوروزی را اعلام کرده‌اند.

شلوغی‌ بازار ایام پایانی سال، دید و بازدیدهای عید، مسافرت‌ها و شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی همه به دلایلی برای نگرانی شدید از آغاز پیک چهارم و خطرناک است بیماری تبدیل شده است.

     شهر را شاداب کنید، اما محل تجمع درست نکنید

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تأکید بر لزوم شاداب‌سازی شهرها در ایام نوروز اظهار کرد: نباید در این ایام اِلمان یا مکانی ایجاد و موجب تجمع و ازدحام و شیوع بیماری شود.

مهرداد سالاری با اشاره به وجود بیماری کرونا گفت: امسال عید باید پاک‌سازی و زیباسازی شهرها به‌گونه‌ای متفاوت انجام شود و هم حال و هوای شهر باید شادابی و نشاط را به شهروندان منتقل کند و هم نباید المان یا محلی ایجاد شود که باعث تجمع مردم و شیوع بیماری شود.

وی افزود: شاداب‌سازی محیط شهری باید به‌صورت پراکنده صورت گیرد تا ضمن ایجاد شادابی و نشاط در شهر از تجمع مردم پیشگیری کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به نزدیکی پنجشنبه آخر سال و پنجشنبه غریبان گفت: در همین راستا مدیریت آرامستان‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیش‌ازپیش ضروری است.

سالاری برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه کالا در روزهای پایانی سال را ممنوع دانست و افزود: فعالیت دست‌فروشان هم در روزهای پایانی سال در سطح شهرها باید مدیریت شود، طوری که باعث ایجاد تجمع و شلوغی نشود.

فرماندار شهرستان پاوه گفت: به‌منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، گردشگران پاوه را برای سفر در تعطیلات انتخاب نکنند.

پرویز ایده‌پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وجود سیستم رنگ‌بندی برای نشان دادن وضعیت این بیماری در هر شهرستان عنوان کرد: هم‌اکنون وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان پاوه بر اساس اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا زرد است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام بهار و مساعد شدن آب‌وهوای شهرستان پاوه برای گردشگری از مردم تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به پاوه سفر نکنند.

فرماندار شهرستان پاوه گفت: کنترل و پیشگیری از حاد شدن وضعیت کرونایی در این شهرستان منوط به همکاری مردم در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری است.

ایده‌پور افزود: تمامی اقدامات پیشگیرانه به‌منظور آبی شدن وضعیت کرونایی شهرستان پاوه بوده و مردم باید بیش‌ازپیش در این راه به سیستم بهداشت و درمان کمک کنند.

     افزایش آمار کرونا با برگشت هرسینی‌های مقیم استان‌های دیگر دور از انتظار نیست

فرماندار هرسین با بیان اینکه امسال این شهرستان میزبان مهمانان نوروزی نیست گفت: با توجه به شرایط موجود پایان سال و ورود هرسینی‌های مقیم سایر استان‌های کشور به هرسین شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان دور از تصور نیست.

عبادالله کنجوریان عنوان کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده توسط شبکه بهداشت و درمان متأسفانه شاهد شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرستان هستیم و در کنار این موضوع احتمال شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی را باید در نظر گرفت که بسیار نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود پایان سال و ورود هرسینی‌های مقیم سایر استان‌ها به هرسین شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان دور از تصور نیست.

فرماندار هرسین با اشاره به اینکه اصناف باید در خط مقدم مقابله با کرونا باشند عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن خریدهای سال نو مردم و احتمال ایجاد تجمعات باید محدودیت‌هایی به‌منظور جلوگیری از این تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف اندیشیده شود.

کنجوریان گفت: متأسفانه از وضعیت آبی که تا حدودی رضایت‌بخش بود به وضعیت زرد رسیدیم و این نشان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

     سنقروکلیایی امسال پذیرای مهمانان نوروزی نیست

فرماندار سنقر و کلیایی با تأکید بر اینکه مردم ایام پایانی سال را در خانه بمانند و از سفر پرهیز کنند، گفت: امسال شهرستان سنقر و کلیایی به خاطر سلامت مردم و همشهریان پذیرای مهمانان نورزی نیست.

غلامرضا مرتضوی افزود: ادارات و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان تدابیر و آمادگی لازم را در ایام پایانی سال ازجمله مدیریت تجمعات، ترافیک درون‌شهری و بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا را داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و همدلی مردم و مسئولان برنامه‌ریزی و آمادگی خوبی برای ورود به ایام پایانی سال و مدیریت بیماری کرونا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان سنقر و کلیایی جزو شهرستان‌های پرخطر ازنظر ویروس کرونا است عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع می‌طلبد همکاری و همراهی مردم شهرستان با ستاد مدیریت کرونا در این ایام بیش‌ازپیش تداوم داشته باشد.

     شهرستان روانسر آمادگی پذیرش مسافر را ندارد

فرماندار روانسر گفت: با توجه به‌ضرورت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، روانسر آمادگی پذیرش مسافر را ندارد و از مردم درخواست می‌شود از مسافرت به این شهرستان خودداری کنند.

سعدی مصطفی‌زاده عنوان کرد: عادی‌انگاری کرونا و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان در شرایط فعلی بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به بازگشت شهرستان به وضعیت قرمز شود.

وی گفت: امکان بروز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در شهرستان بالا گرفته و همه شهروندان باید مواظب موج چهارم کرونا باشند.

     سرپل‌ذهاب در تعطیلات نوروز پذیرای هیچ مسافری نیست

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تعطیلات نوروز و سال جدید این شهرستان پذیرای هیچ مسافری نیست و از همه هم‌وطنان می‌خواهیم سفر به سرپل‌ذهاب را به زمان دیگری بعد از پایان کرونا موکول کنند.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: همان‌طور که موج چهارم ویروس کرونا تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است، وظیفه تک‌تک ما درک این واقعیت است که در شرایط کنونی با ویروس کرونا زندگی کنیم.

وی گفت: مردم باید رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را برای مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: اگرچه ایام تعطیلات نوروز و آغاز سال نو فرصتی مناسب برای صله‌رحم و دیدوبازدید و حضور در طبیعت و گردشگری است اما شرایط فعلی زمان مناسبی برای پرداختن به این امور نیست و باید برای مقابله با ویروس کرونا حتماً از برگزاری هرگونه دورهمی و ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.

فرزادی‌پور بیان کرد: اولویت کنونی در شرایط کنونی سلامتی مردم است ازاین‌رو فرصت پیش رو را نباید تبدیل به عاملی برای تهدید سلامت مردم قرار دهیم.

شناسه خبر 37481