شناسه خبر:37661
1399/12/17 10:16:52

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام با بیان اینکه شهرداری به اسم نوزادان نهال کاشت می‌کند، گفت: والدینی که دارای نوزاد تازه متولدشده یا کودک هستند، برای دریافت نهال از سوی شهرداری ثبت‌نام کنند.

طالب صادقیان اظهار کرد: در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سطح مشارکت عامه مردم، شهرداری ایلام اقدام به توزیع نهال به‌نام کودکان و با محوریت نوزادان می‌کند.

وی افزود: این طرح برای نخستین‌بار در کشور توسط شهردای ایلام اجرا می‌شود که هر نوزاد متولدشده در همان بدو تولد یک نهال به اسم خود داشته باشد.

صادقیان توضیح داد: والدینی که برای آن‌ها نوزاد متولد می‌شود، با شماره تماس گویای 137 تماس بگیرند و از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نهال دریافت کنند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام از متقاضیان تا 25 اسفندماه ادامه دارد و از روز 15 اسفندماه نیز توزیع نهال‌ها بین ثبت‌نام‌کنندگان ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: توزیع، کاشت، کود و سم‌دهی نهال توسط شهرداری انجام می‌شود و نگهداری و مراقبت‌های بعدی از نهال برعهده خانواده متقاضی است.

صادقیان افزود: در این طرح که به «درخت دوستی بنشانیم» موسوم است، هر نهال شناسنامه‌ای به‌نام خود کودک و نوزاد دارد که در معابر عمومی، بوستان‌ها و فضاهای خالی مدنظر متقاضیان کاشته می‌شود.

وی تأکید کرد: مکان انتخابی برای کاشت نهال باید ابتدا به تأیید کارشناسان شهرداری برسد تا مواردی نظیر اینکه کاشت نهال در آن مکان سد معبر یا ایجاد مشکل در تردد نکند و زیر زمین آن محل عبور انشعابات زیرساختی مانند آب، گاز و کابل‌های تلفن یا برق نباشد، مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در فصول مناسب درخت‌کاری این طرح صورت می‌گیرد و درواقع یک یادمان طبیعی و زیبا و ماندگار برای بچه‌های تازه متولدشده و والدین آن‌ها است‌.

شهردار ایلام گفت: همچنین به نیت و نیابت از سه هزار شهید استان ایلام، سه هزار نهال به اسم و یاد شهدا در بوستان‌ها و معابر عمومی توسط شهرداری ایلام کاشته می‎‌شود.

شناسه خبر 37661