شناسه خبر:37871
1399/12/20 11:26:48

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه گفت: علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیاد اداره کل ورزش و جوانان استان در احداث زمین فوتبال، زمین مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال در سطح کشور در بخش آقایان و بانوان دراستان کرمانشاه وجود ندارد.

علی محبی‌زنگنه اظهار کرد: به‌زودی راهیان کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته یک حضور خواهد داشت اما ورزشگاه مناسب و بدون نقصی برای برگزاری مسابقات در لیگ دسته یک نداریم و ممکن است در این مقطع با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: در بخش بانوان وضعیت بسیار سخت‌تر است و علی‌رغم اینکه بیش از 50 زمین فوتبال در سطح استان و شهرستان‌ها حتی روستاها احداث شده است اما تنها یک زمین فوتبال چمن که یادگار دهه 70 است در مجموعه کوثر مجاز به میزبانی در فوتبال بانوان است.

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه ادامه داد: هم‌اکنون نماینده‌ای از شهرستان هرسین می‌خواهد در مسابقات کشوری فوتبال بانوان حاضر شود، اما این شهرستان با جمعیت قابل توجه خود در مرکز شهرستان هیچ زمین چمنی برای بانوان و حتی آقایان وجود ندارد و این مهم نشان از عدم توجه به نیازسنجی در احداث زمین‌های چمن در سطح استان است.

وی اضافه کرد: بانوان نیمی از جمعیت استان را به خود اختصاص داده و در تعداد ورزشکاران سازمان یافته در رشته فوتبال نیز تعداد قابل توجه‌ای را هر ساله به خود اختصاص می‌دهند، اما دارا بودن تنها یک زمین در کل استان برای بانوان واقعا یک معضل واقعی است، البته مسئولین اداره‌کل در پاسخ به این انتقاد می‌گویند که زمین‌های مجموعه بزرگ چون 15 خرداد و آزادی در نیمی از تایم خود در اختیار فوتبال بانوان قرار دارند، اما حقیقت امر این است که این مهم هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.

محبی‌زنگنه ادامه داد: فعالیت بانوان در رشته فوتبال در مجموعه‌های ورزشی نیازمند هماهنگی‌های بسیار زیادی با کل مجموعه‌های مذکور است که هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد و عملا این ورزشگاه به صورت منظم در اختیار بانوان قرار نمی‌گیرد و باید ورزشگاه‌های که به همت اداره کل ورزش و جوانان و استان طراحی و احداث شده‌اند برای استفاده بانوان مهیا و مجهز شوند.

وی یادآور شد: می‌توان در طراحی مجموعه‌های ورزشی بخصوص در شهرستان‌های موفق و مستعد در فوتبال بانوان به شکلی عمل کرد که زمینه استفاده بانوان از آن فراهم کنند.

محبی‌زنگنه با قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان، گفت: عملکرد اداره کل در سال‌های اخیر در احداث و یا باززنده سازی زمین‌های چمن موجود در شهر بسیار قابل تقدیر بوده و کمک بسیار زیادی به توسعه فوتبال در بخش همگانی می‌کند، اما در بخش قهرمانی و حضور در مسابقات معتبر واقعا با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی شدن حضور راهیان در لیگ دسته یک فوتبال، باید از همین حالا به فکر فراهم آوردن یک زمین مناسب با تمام معیارهای میزبانی سازمان لیگ باشیم و مشکلات همچون آب آشامیدنی و نورافکن در ورزشگاه 15 خرداد و آزادی به صورت کامل برطرف شده و آماده این مسابقات شود.

شناسه خبر 37871