شناسه خبر:38130
1399/12/26 10:11:05

سپهرغرب، گروه اجتماعی: مسؤول اجرایی مجموعه سفره‌دار، این مجموعه را مرجعی برای اطعام و قربانی در سراسر کشور و کمک به خیریه‌ها در حمایت از نیازمندان اعلام کرد.

علیرضا اسماعیلی با بیان اینکه این نهاد یکی از زیر مجموعه‌های تخصصی جمعیت امام رضایی‌هاست، گفت: سفره‌دار از ابتدای رمضان 99 با هدف ایجاد یک نهاد مرجع در بحث اطعام و قربانی ایجاد شد تا همه مردم در سراسر ایران، این مجموعه را بشناسند و از این طریق اقدام به اطعام و قربانی کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سفره دار با بیش از 100 خیریه، گروه جهادی، NGO و فعال اجتماعی همکاری دارد، تاکید کرد: جامعه هدف سفره دار افراد تحت پوشش خیریه‌ها و مراکز فعال این حوزه هستند و رویکرد ما قرار گرفتن در کنار خیریه‌ها، کمک به آنها و‌ حمایت از نیازمندان است.

اسماعیلی نقطه آغاز به کار مجموعه را استان البرز عنوان کرد و افزود: توسعه جغرافیایی سفره‌دار محدود به البرز نیست و در تهران، سیستان و بلوچستان، خرمشهر، آبان، کاشان و سی‌سخت در حوزه اطعام نیازمندان فعالیت داریم.

مسؤول اجرایی مجموعه سفره‌دار افزود: علاوه بر طبخ روزانه غذا، با توجه به مناسبت‌های مختلف، تاکنون 15 پویش برگزار کردیم و‌ 70 هزار پرس غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شده است.

اسماعیلی به فعالیت خیرین ایلام، سنندج، بهشهر، شیراز، گنبدکاووس و کاشان در حوزه قربانی اشاره کرد و گفت: در بحث بسته معیشتی در اصفهان، کاشان، تهران، خراسان شمالی و گلستان توزیع داشتیم.

وی به طرح سفره‌داران آسمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح که مربوط به خیرات اموات است، مبالغی که از دوشنبه ساعت 18 تا چهارشنبه ساعت 13 جمع آوری می‌شود، در پخت روز پنجشنبه به نیت خیرات اموات استفاده و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مسؤول اجرایی مجموعه سفره دار شعار مجموعه را «به امید روزی که هیچ سفره‌ای خالی از غذای گرم نباشد» عنوان و تاکید کرد: در راستای همین شعار و تحقق آن پویش «عیدی برای همه» راه‌اندازی شده و قرار است با حمایت مردم بسته معیشتی در اعیاد شعبانیه پایان سال میان نیازمندان آسیب‌دیده از شرایط کرونایی موجود توزیع شود.

شناسه خبر 38130