شناسه خبر:38145
1399/12/26 13:01:58

فرمانده انتظامی شهرستان قروه گفت: مهمترین ماموریت پلیس تامین امنیت شهروندان است و هرگونه تعرض به آسایش و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس در شب چهارشنبه آخر سال است.

میثم گوهری‌آرانی اظهار داشت: دشمنان ایران به این موضوع چهارشنبه‌سوری به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنند و باید این فرصت را با آگاهی‌بخشی و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و کهن فرهنگی جامعه از دشمنان گرفت.

وی امنیت، آسایش و آرامش شهروندان را خط قرمز پلیس برشمرد و افزود: ماموران انتظامی در چهارشنبه آخر سال با هر گونه بی‌نظمی، ناامنی و افرادی که بخواهند با سد معبر و بی‌نظمی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، برابر قانون برخورد خواهند کرد.

گوهری‌آرانی خاطرنشان کرد: تأمین امنیت در جامعه و برخورد جدی با هنجارشکنان و تمامی کسانی که دنبال فرصتی برای ایجاد نا امنی هستند در دستور کار پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه گفت: پلیس، امنیت و آرامش عموم مردم را اولویت خود می‌داند و با برنامه‌ریزی مناسب در جهت مدیریت این برنامه سعی و تلاش خواهد داشت تا تصویری زیبا از نظم و امنیت در شهرستان قروه ارائه کند.

وی از آمادگی کامل پلیس برای برقراری نظم و امنیت و آرامش مردم در چهارشنبه آخرسال خبرداد و گفت: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز سوانح و حوادث تلخ و ناگوار در این خصوص به عهده دارند.

این مقام انتظامی امنیت جامعه را خط قرمز پلیس دانست و گفت: اجازه قانون‌گریزی به هیچ فردی به بهانه چهارشنبه آخر سال داده نمی‌شود و استقرار نیروها در سطح شهرستان به جهت جلوگیری از رفتارهای مجرمانه و تجمع برخی از افرادی که به نوعی قصد برهم زدن آرامش مردم را داشته باشند از جمله اقداماتی است که در چهارشنبه آخر سال صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره ای کرد و گفت: انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران، توصیه‌ها و هشدارهای ارائه شده در این خصوص را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

گوهری‌آرانی در ادامه از کشف بیش از ۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک خبر داد و بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، پلیس با نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد محترقه این میزان مواد کشف شد که البته نسبت به سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است.

فرمانده انتظامی قروه ضمن ارائه توصیه‌های پلیسی در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت شهروندان چهارشنبه آخر سال در خانه بمانید.

وی در ادامه تصریح کرد: سالمندان، بیماران قلبی، زنان باردار، نوزادان و ... در مقابل آلودگی صوتی و صداهای بلند و ناهنجار ترقه‌های خطرناک و پرصدا بسیار آسیب‌پذیرند آنها را عزیزان خودمان بدانیم و به آرامش و سلامت آنها هم فکر کنیم.

گوهری‌آرانی در ادامه افزود: مردم از حمل مواد محترقه و آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف پرهیز کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38145