شناسه خبر:38152
1399/12/26 14:06:14

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از کشف ۱۰ هزار ترقه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

احمد ساکی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی لازم است شهروندان برای حفظ سلامت خود و دیگران از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال جدا خودداری کنند.

وی افزود: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند صدمات جانی و مالی از جمله نقص عضو را از ضایعات ناشی از آتش بازی با مواد منفجره ذکر کرد و گفت: قطع عضو ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است که طی سالهای گذشته موارد متعددی در این زمینه مشاهده شده که باعث تلخی زندگی برای خود و دیگران شده است. 

وی با توصیه به جوانان برای خودداری از بازی با مواد محترقه و آتش‌زا گفت: با توجه به اینکه بخش عمده آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال توسط مواد محترقه بوجود می‌آید لذا از پرتاب ترقه و مواد آتش‌زا و نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی در منزل، جدا خودداری کنند.

ساکی با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان طی هفته جاری ۱۰ هزار ترقه غیر مجاز را کشف و ضبط کردند، تبدیل سنت‌های زیبای باستانی به پدیده‌های خطرناک را امری مذموم عنوان کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده که آسیب‌های جدی به جوانان و نوجوانان وارد ساخته است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38152