شناسه خبر:38211
1399/12/28 10:44:03

نشست سالانه هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان لرستان با حضور اعضای این هیئت در خرم‌آباد برگزار شد.

 نشست سالانه مجمع هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان لرستان، با حضور محمدی رئیس هیئت ورزش‌های رزمی لرستان، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، مسئول فرهنگی هیئت ورزش‌های رزمی لرستان، هادی کردی، رئیس هیئت جودو لرستان، زمانی، رئیس هیئت ورزش‌های رزمی شهرستان خرم‌آباد و جمعی از اعضای این هیئت با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های هیئت و نیز معرفی رئیس هیئت ورزش‌های رزمی شهرستان خرم آباد در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند در این مراسم با اعلام آمادگی همکاری و حمایت از هیئت ورزش‌های رزمی استان لرستان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت تبیین جایگاه وززش در جامعه و جذب جوانان، فضای سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برای برگزاری تمام جلسات و نشست‌های هیئت ورزش‌های رزمی استان در اختیار این هیئت قرار می‌گیرد.

وی با اعلام آمادگی تهیه وسایل نقلیه برای برگزاری دوره‌های تمرین و اعزام تیم‌های هیئت ورزش‌های رزمی استان لرستان، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری، در کنار ورزش، تحصیل و تهذیب مد نظر جوانان قرار گیرد.

مسئول فرهنگی هیئت ورزش‌های رزمی استان لرستان با اشاره به اینکه در برنامه‌های ورزشی روحیه گذشت، قهرمانی و ایثار به تاسی از اهل‌بیت مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان لرستان در عرصه‌های اجتماعی و مردمی حضور فعال‌تری داشته باشند.

محمدی، رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه همواره ارشادات روحانیت، چراغ راهنمای ورزشکاران بوده است بر لزوم ترویج فرهنگ گذشت و پهلوانی در بین ورزشکاران تاکید کرد و گفت: اگر روحانی نباشد جامعه از لحاظ معنوی و روحی با مشکل مواجه می‌شود و خلا وجود ورزشکاران و عدم ورزش، موجب ایجاد چالش‌های جسمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش جسم را سالم نگه می‌دارد و ما زمانی می‌توانیم خوب زندگی می‌کنیم که بدن سالمی داشته باشیم، ادامه داد: ورزش موجب بالندگی و شکوفایی انسان شده و از طرفی موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

ضرورت نام‌گذاری کوچه‌ها با نام شهدا

هادی کردی، رئیس هیئت جودوی لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه ورزش لرستان مظلوم است آن طور که باشد شاید از جامعه ورزش حمایت نمی‌شود تصریح کرد: کوچه‌ها و معابر به نام قهرمانان ورزشی نام‌گذاری شود.

کردی با انتقاد از تعطیلی ورزش‌ها در ایام کرونا افزود: با وجود اینکه در برخی شهرهای کشور شدت کرونا بیشتر بود ولی تمرینات ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شد این در حالی است که اگر ورزشکار حرفه‌ای یک ماه از تمرینات عقب بماند دو سال عقب می افتد و ما امسال شاهد تعطیلی یکساله ورزش استان هستیم.

معارفه رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خرم‌آباد

در بخش دیگری از این مراسم محمدتقی زمانی که تا پیش از این به عنوان سرپرست هییت ورزش‌های رزمی خرم‌آباد مشغول به فعالیت بود به طور رسمی به عنوان رئیس این هیئت معرفی شد.

زمانی نیز در این مراسم بر لزوم توجه به بیمه‌های ورزشی اعضای هیئت ورزش‌های رزمی خرم‌آباد تاکید کرد و با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های رزمی خرم‌آباد ۳۰۰ بیمه شده دارد، افزود: برخی مربیان مدرک تخصصی ندارند این در حالی است که مربی باید مدرک مربیگری داشته باشد.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی اعضای هیئت ورزش‌های رزمی خرم‌آباد خبر داد و گفت: اعزام‌های هیئت ورزش‌های رزمی شهرستان خرم‌آباد بدون نامه هیئت وجاهت قانونی ندارد. گاها برخی افراد بدون مجوز اقدام به اعزام می‌کنند که موجب مسئولیت می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38211