شناسه خبر:38251
1400/1/1 11:28:11

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز آمریکا خود را طرفدار مذاکره اعلام می‌کند در صورتی که در جریان مذاکرات قبلی بدعهدی کرده است گفت: سیاست آمریکا نغییری نکرده و فقط به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به حاکمیت است.

 می‌کندبه گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌ ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه آغاز فصل بهار درس مبداشناسی و هستی‌شناسی است اظهار کرد: بهار فرصتی است که انسان در طبیعت تامل کند و به نقش بی‌بدیل خداوند پی ببرد.

وی با اشاره به اینکه باید در روزهای آخر سال به شرایط معنوی خود رسیدگی کنیم و آن را در معرض حساب و  کتاب‌ قرار دهیم افزود: در این لحظات بررسی کنیم تا آلودگی‌ها را از وجود خود پاک کنیم به ویژه اینکه در اعیاد شعبان نیز قرار داریم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در سال ۹۹ کشور با بعضی از مشکلات مانند کرونا و به واسطه آن مسائل و مشکلات اقتصادی مواجه بودیم، گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد نابودی کامل این ویروس و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی با اشاره به کاهش روابط اجتماعی و خانوادگی به واسطه ویروس کرونا از مردم خواست در روزهای عید در صورت تصمیم بر دید و بازدید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این سنت حسنه را انجام دهند.

شعبانی عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را زمینه‌ساز موج چهارم کرونا دانست و با بیان اینکه این اتفاق خسارات زیادی به کشور خواهد زد در ادامه از خدمات کادر درمان در مواجهه با ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کمک‌های مومنانه و خدمات‌رسانی به اقشار محروم اتفاقات خوبی رخ داد گفت: مشکلات اقتصادی چنان بود که رشد اقتصادی کشور  در سال ۹۹ به منفی یک رسید، دلیل این امر هم کرونا بود و هم تحریم‌ها که با فشار حداکثری از سوی دشمن وارد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز آمریکا خود را طرفدار مذاکره اعلام می‌کند در صورتی که در جریان مذاکرات قبلی در برجام بدعهدی کرده است ادامه داد: سیاست آمریکا همان سیاست قبلی است و تفاوتی نکرده است، تبلیغات اخیر آن نیز مبنی بر مذاکره فقط برای اختلاف‌اندازی در بین مسئولان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به حاکمیت است تأکید کرد: فشار حداکثری دشمن علیه ملت ایران پاسخ نداد که باید از صبر و استقامت مردم تشکر کنیم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در عرضه کالاهای اساسی مشکل نداریم به طوری که مسوولان اعلام کردند سه برابر نیاز شهر مرغ تولید و توزیع شده و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد تصریح کرد: درست است کرونا و تحریم‌ وجود دارد اما مهم‌ترین موضوع تدبیر مناسب در مدیریت کشور است که دولت باید نسبت به این موضوع توجه کند و در ۶ ماهه پایان مسئولیت کاری خود تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ با وجود مشکلات مختلف در شهر همدان پتروشیمی راه افتاد خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت ارز مشکلاتی برای سرمایه گذاران ایجاد کرد چراکه وقتی قیمت ارز روز به روز تغییر کند در خرید مردم و کارخانه‌ها تاثیرگذار است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید مراقب دلال‌بازی‌ها در جامعه بود اظهار کرد: وقتی دلالی سود بیشتری داشته باشد سرمایه به جای تولید به سمت مسکن، طلا و خودرو می‌رود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38251