شناسه خبر:38361
1400/1/5 11:45:21

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه «فراگیری قرآن» و «اصلاح رفتار» دو معیار اصلی عفو زندانیان است گفت: با تلاش دستگاه قضا در ۱۷ ماه گذشته شاهد عفو یک‌هزار و ۴۷۴ زندانی در استان بودیم.

 محمدرضا عدالتخواه پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از زندان شهرستان نهاوند، به سیاست‌های زیربنایی دستگاه قضایی درباره حبس‌زدایی اشاره کرد و اظهار کرد: با همین رویکرد فعالیت‌های گسترده‌ای در ۱۷ ماه گذشته در استان همدان به منظور کاهش مجازات حبس و یا استفاده از مجازات های جایگزین در پیش گرفته‌ایم.

وی زندان را در حکم دوربرگردانی برای بازگشت به مسیر اصلی در یک بزرگراه انحرافی برای محکومان دانست و اظهار کرد: زندانیان با بهره‌گیری از طرح حبل‌المتین و فراگرفتن قرآن کریم یا به صورت حفظ آیات کلام الله مجید و یا کم‌سوادترها به صورت آموختن قصه‌های قرآنی، می‌توانند با اصلاح رفتار خود شرایطی را برای بازگشت به خانواده و جامعه فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در ۱۷ ماه گذشته یک‌هزار و ۴۷۴ زندانی در این استان مشمول عفو شدند، افزود: تنها در یک مرحله و در خردادماه سال گذشته ۵۴۰ زندانی عفو خورده و آزاد شدند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان از فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه قضایی استان و البته تغییرات مثبت در رفتار و کردار زندانیان دارد که با توسل به رفتارهای قرآنی از عمل مجرمانه خود پشیمان شده و برای بازگشت رفتارشان را اصلاح کرده‌اند، چراکه اصلاح رفتار زندانی شرط و معیار اصلی مشمول عفو شدن او محسوب می شود.

عدالتخواه عنوان کرد: دستگاه قضایی همدان با بستن میثاق نامه با عفوخوردگان، از آنان تعهد می گیرد تا پس از آزادی زندگی سالمی در پیش بگیرند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38361