شناسه خبر:38363
1400/1/5 11:54:42

رئیس بسیج رسانه استان همدان گفتمان‌سازی و مطالبه‎‌گری تحقق شعار سال را یکی از کارویژه‌های اصلی رسانه در تراز انقلاب دانست و گفت: کمیته «نقش‌آفرینی بسیج رسانه استان همدان» به منظور پیگیری مطالبات رهبر و مردم از تمام ظرفیت نخبگان رسانه‌ای استان، جوانان و دانشجویان مساله‌محور و کارآفرینان زبده استفاده خواهد کرد.

ناصر قوامی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: وقتی به بررسی نامگذاری شعار سال  توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب می‌پردازیم متوجه می‌شویم که معظم‌له یک آسیب‌شناسی عالمانه و واقع‌بینانه از شعار سال گذشته در عرصه تولید انجام داده‌اند و به بررسی چرایی عدم تحقق در حد انتظار آن شعار پرداخته‌اند.

وی موانع پیش روی تولید، حمایت‌های ضعیف یا عدم حمایت از تولید را آسیب بزرگی برای کشور دانست و افزود: پشتیبانی از امر مهم تولید و مانع‌زدایی از مسیر پیش روی آن به رشد تولید و اشتغال در جامعه کمک بسزایی خواهد کرد.

رئیس بسیج رسانه استان همدان ادامه داد: در اجرای فرامین رهبر انقلاب و ایجاد گفتمان در متن جامعه باید از بستر رسانه در تراز انقلاب عبور کنیم چراکه رسانه‌ای می‌تواند این امر را به درستی تحقق بخشد که فهم عمیق و کاملی از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز رسانه می‌تواند نقش بی‌نظیری در گفتمان‌سازی شعار سال و منویات امامین انقلاب اسلامی و متمرکز ساختن همه ظرفیت‌های حاکمیتی، مدیریتی، لجستیکی و قانونی به گرانیگاه تولید در جامعه بازی کند.

فعالیت «کمیته نقش‌آفرینی بسیج رسانه استان همدان»

قوامی ادامه داد: رسانه‌ها در خط مقدم مساله‌محوری، شناسایی و فهم مسائل و مشکلات و مطالبه‌گری سال‌هاست مشغول قلم‌زنی و تولید مستند و اطلاع‌رسانی هستند بنابراین امروز بار اصلی تبیین شعار سال و بسترسازی برای دستیابی به آرمان‌های بلند و با عظمت انقلاب اسلامی بر دوش رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی  است.

وی با بیان اینکه ایجاد تحول در ساختار اجتماعی و سبک زندگی و الگوی مصرف با رویکرد توجه و تمرکز بر تولید داخل فقط و فقط  در بستر رسانه تراز، مکتبی و انقلابی امکانپذیر است تأکید کرد: این رسانه‌ها بهترین بستری هستند که در آن موانع تولید می‌تواند مورد بررسی علمی و تخصصی قرار گیرد.

رئیس بسیج رسانه استان همدان ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر اهالی و نخبگان رسانه، خبرنگاران، مستندسازان و... در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی جدی داشته باشند که این مهم می‌تواند در سلسله مراحلی و در زمینه شناسایی نیازمندی‌های تولید کالا در جامعه و معرفی به کارآفرینان، ترغیب کارآفرینان به  تولید کالاهای ضروری جامعه، شناسایی مسائل، مشکلات و موانع تولید پیش روی کارآفرینان و جلب حمایت و پشتیبانی از تولیدکننده و کارآفرین محقق شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا کمیته نقش‌آفرینی بسیج رسانه استان همدان به منظور تبیین و تلاش برای تحقق شعار سال و پیگیری مطالبات رهبر و مردم از تمام ظرفیت نخبگان رسانه‌ای استان، جوانان و دانشجویان مساله‌محور، کارآفرینان زبده و دلسوز و انقلابی استفاده خواهد کرد و تلاش برای تحقق این امر مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهد داد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38363