شناسه خبر:38371
1400/1/5 12:26:06

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان سرپل ذهاب با تامین اعتبار لازم خبر داد.

 علیر‌ضا کاکاوند در جریان بازدید از روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: در پی بررسی های انجام شده از طرف حیدری  نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب و فاضلاب استان و درخواست‌های مردم امروز با همراهی فرماندار شهرستان، تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش قلعه شاهین مورد بازدید قرار گرفت و مشکلات و مطالبات مردم بار دیگر مورد بررسی قرار داده شد.

وی افزود: ابتدا روستاهای بخش مرکزی مورد بازدید قرار گرفتند و با توجه به اینکه در بعضی از این روستاها و مجتمع‌های آبرسانی نیاز به تامین منابع جدید آب از جمله حفر چاه وجود دارد تصمیماتی گرفته شد و مقرر شد تا ۱۰ روز آینده کارشناسان منابع آب جهت بررسی لازم، و مکان یابی محل حفر چاه جدید به منطقه اعزام شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: مشکل کمبود آب تعدادی از روستاها را نیز می‌توان با تامین آب از چاه‌های اجاره‌ای خصوصی که با توجه به راه‌اندازی سامانه گرمسیری از مدار خارج شده‌اند، با کمک فرماندار شناسایی شده‌اند، برطرف کرد.

موضوع بعدی که کاکاوند به آن اشاره کرد، بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان است که از سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبار و در چند مورد به دلیل وجود معارض و مشکلات اجتماعی ناتمام مانده‌اند.

وی در رابطه با این موضوع، افزود: از فرماندار شهرستان تقاضا داریم تسریع در رفع به موقع این مشکلات را داریم، ما نیز تمامی توان خود را به کار خواهیم بست تا مشکلات موجود هر چه سریع‌تر برطرف شود.

کاکاوند اظهار داشت: بازدید بعدی ما از روستاهای بخش قلعه شاهین بود که خوشبختانه این منطقه از نظر منابع تامین آب مشکل ندارند، منتهای مراتب به دلیل فرسودگی تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه توزیع و از طرفی هم اضافه برداشت‌های صورت گرفته روستاهای پایین دست مجتمع دچار کمبود و گاها قطعی آب هستند.

وی اضافه کرد: در این منطقه ابتدا لایروبی سراب را در دستور کار داریم که ظرف ۲ ماه آینده انجام خواهد گرفت و موضوع بعدی تامین اعتبار جهت بازسازی تاسیسات است که خواهش ما از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این است که در بحث اعتبارات ملی و استانی حوزه آب روستایی را بیش از سال‌های قبل مورد توجه قرار داده تا ما هم بتوانیم به قول‌های خود عمل کرده، و شرایط مناسبی در خور مردم شهرستان ایجاد کنیم.

 فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب در حاشیه این بازدید، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، که در پی مطالبات به حق مردم انجام گرفت، امروز کاکاوند به شهرستان سفری داشتند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در خصوص تامین آب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح شهرستان منابع تامین آب مناسب و سراب‌های متعددی وجود دارد، همواره با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم، عمده مشکلات ما در دشت‌ذهاب و در دهستان پشت تنگ و بخش قلعه شاهین، بحث فرسودگی و ناکارآمد بودن شبکه آبرسانی، خطوط انتقال و مخازن است، که همین امر موجب نارضایتی و بعضا انتقاد مردم شده است، که امیدواریم با لایروبی سراب قلعه شاهین و بهسازی شبکه‌های فرسوده و به کارگیری چاه‌های خصوصی جهت تامین منابع آب در دشت ذهاب، زمینه برطرف شدن مشکلات مردم فراهم شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده دولت اولویت کاری خود را کمک به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب قرار خواهم داد، تا ان‌شاءالله در سطح توان و اعتبارات بتوان این مشکلات را به حداقل برسانیم.

فرزادی‌پور در پایان با اشاره به اهمیت ارزش‌گذاری آب، گفت: یک تقاضا و خواهش هم که از مردم شریف شهرستان در خصوص مدیریت بهینه مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت الهی داریم این است که مصرف آب را با نصب وسایل اندازه‌گیری مدیریت کنند، زیرا ما هر چه قدر منابع آبی هم داشته باشیم اما در مدیریت مصرف آب مداخله نکنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد، که در این رابطه همراهی و همکاری مردم بیشترین تاثیر را خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38371