شناسه خبر:38376
1400/1/5 12:54:43

۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ اخبار بین الملل اخبار دیپلماسی ایران  

اتحادیه اروپا: آمریکا با دیپلماسی معنادار برای بازگشت به برجام آماده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن آماده بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است.

اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان داشت واشنگتن آماده بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام است.

بورل خاطر نشان کرد که در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با نظارت بر تعهدات اتمی ایران حمایت کامل شد.

وی افزود: از اعلام مجدد وزیر امور خارجه آمریکا برای تعامل در چارچوب بازگشت واشنگتن به برجام استقبال می‌کند و «در این رابطه با هم کار خواهیم کرد.»

بلینکن نیز در این جلسه از اهداف مشترک دو طرف در خصوص برجام و آنچه او جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توصیف کرد، گفت. 

در پایان این نشست دو طرف با صدور بیانیه‌ای که عمدتا مروری بر همین مطالب است برجام را دستاورد کلیدی دیپلماسی چندجانبه گرایی معرفی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا مجددا اعلام کرد که آمریکا برای تعامل در زمینه دیپلماسی معنادار به منظور بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام از سوی آمریکا و ایران آمادگی دارد. نماینده عالی اتحادیه اروپا (بورل) نیز از دورنمای بازگشت امریکا به برجام استقبال کرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 38376