شناسه خبر:38407
1400/1/7 19:31:56

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از شیب تند بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: اسلام‌آباد غرب به لحاظ رنگ‌بندی کرونا قرمز و و وضعیت گیلانغرب هم از زرد به نارنجی تغییر کرد.

مهدی محمدی امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: تعداد بیماران شناسایی شده ویروس جدید جهش یافته انگلیسی در استان از ۵۰ نفر گذشت.

وی از شیب تند بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: این شیب تند مطمئنا نمی‌تواند از نوع ویروس کرونا چینی باشد و چرا که  ویروس انگلیسی  شتاب و شیب را به دنبال دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای به پررنگ شدن نقشه کرونایی استان با توجه به سفرهای و مهمان‌های نوروزی داشت و افزود: اسلام‌آباد غرب به لحاظ رنگ‌بندی کرونا قرمز و  و وضعیت گیلانغرب هم از زرد به نارنجی تغییر کرد.

وی با اعلام ممنوعیت تردد به این دو شهرستان،گفت: تردد از این دو شهرستان به شهرستان‌های دیگر و شهرستان‌های دیگر به این‌ دو شهرستان ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

محمدی، وضعیت شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقروکلیایی، هرسین، سرپل‌ذهاب، صحنه و کرمانشاه را زرد و ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر را آبی اعلام کرد.

محمدی در ادامه به اخبار منتشر شده از دیگر استان‌های کشور در خصوص گازگرفتگی در چادر مسافرتی، گفت: قرار نبود امسال مسافرتی باشد ولی با این وجود شاهد مسافرت و استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی هستم و خطر گاز گرفتگی در چادرها جدی است، خواهش می‌کنیم احتیاطات ایمنی را رعایت کنید.

وی مورد بدی خطر فصل بهار را استفاده از قارچ‌های خودرو در طبیعت دانست و افزود: از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت، به ویژه قارچ هایی که در کنار تنه درختان (علی‌الخصوص درختان خشک شده) می‌رویند یا قارچ‌های جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای با منشأ نامشخص عرضه می‌شوند خودداری کنید، تنها قارچ‌هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته‌بندی‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو و  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، مصرف کنید.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38407