شناسه خبر:38463
1400/1/9 12:42:08

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افزایش تعداد مبتلایان به کرو نا در استان به خاطر مراسمات قبل از عیدنوروز است، اثرات مسافرت‌ها و دیدوبازدیدها هم طی هفته جاری و هفته‌های آینده مشاهده خواهد شد.

 محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت کرونای استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیماری کرونا در بسیاری از استان‌های کشور من جمله استان کرمانشاه روند صعودی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط روزهای پایانی اسفند و شلوغی بازارها، پیش‌بینی افزایش تعداد مبتلایان را برای هفته اول فروردین‌ماه داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این افزایش تعداد مبتلایان به خاطر مراسمات قبل از عیدنوروز است و اثرات مسافرت‌ها و دیدوبازدیدها هم طی هفته جاری و هفته‌های آینده مشاهده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد تست‌های سرپایی ۲ تا سه درصد بیشتر شده و حدود ۲۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت تشخیص داده می‌شود.

مرادی با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان، گفت: روند صعودی بیماری کرونا را احتمال آغاز موج جدید بیماری در استان را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت سرایت و کشندگی بالایی دارد، کودکان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

مرادی در پایان از مردم خواست، با توجه به مراسمات پیش‌رو(نیمه شعبان) و نیمه دوم تعطیلات نوروزی بیشتر رعایت کنند و از حضور در اجتماعات و مسافرت رفتن جدا خودداری کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38463