شناسه خبر:39123
1400/1/23 23:34:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه نیمی از سد اکباتان خالی است، گفت: مصرف آب در همدان یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه است.

حمیدرضا نیکداد با تأکید بر اینکه بارش‌های چند سال آبی جاری خیلی ضعیف بود، اظهار کرد: امیدواریم طی روزهای آتی فصل بهار شاهد بارش‌های گسترده‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 52 درصد سد اکباتان پُر است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته سد سرریز کرد، اما اکنون نیمی از آن هم خالی است که امیدواریم به‌مرور وضعیت بهتر شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان تصریح کرد: سد اکباتان بخشی از آب شرب شهر همدان را تأمین می‌کند که اکنون ورودی سد تقریباً متوسط دو هزار لیتر در ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب درحال حاضر از سد، چاه‌ها، تصفیه‌خانه عباس‌آباد و بند خاکو است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکی زمین بند خاکو و عباس‌آباد نیز به‌زودی فقط برای کشاورزی مصرف خواهد شد.

نیکداد با تأکید بر اینکه متأسفانه مصرف آب رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: مصرف در هر شبانه‌روز یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه بوده، درحالی که هنوز هوا هم گرم نشده است.

وی با بیان اینکه قطعی آب نداریم، تصریح کرد: فعلاً قطعی نداشتیم، اما از اوایل این هفته کنترل‌گرها بر روی تنظمیات تابستانه قرار گرفته تا بتوانیم فشار آب را کنترل کنیم.

شناسه خبر 39123