شناسه خبر:39369
1400/1/29 09:46:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: فیلم کوتاه «بی‌خوابی» با محوریت به تصویر درآوردن فداکاری‌های کادر درمان به تهیه‌کنندگی حوزه هنری در کردستان تولید شد.

امین مرادی اظهار کرد: کادر درمان به‌عنوان پیش‌قراولان مبارزه با این ویروس ناشناخته درحالی که می‌دانستند مسیری پُر از خطر و شاید بی‌بازگشت برای آنان باشد، وارد میدان شدند و تا امروز بیش از 200 نفر از این جانفشانان عرصه سلامت جان خود را فدای سلامتی ملت کرده و به‌عنوان شهدای مدافع سلامت لقب گرفته‌اند.

مرادی ادامه داد: جامعه هنرمندان استان از همان ابتدا در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این شهدا و همچنین فعالین این عرصه در کنار تلاش برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تولیدات ارزشمندی را به ثبت رساندند که با توجه به محدودیت‌های برگزاری مراسم‌های هنری و فرهنگی در گستره فضای مجازی منتشر و نقش بسیار ارزنده‌ای را در همراهی مردم و رعایت پروتکل‌ها داشته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در فیلم «بی‌خوابی» در مدت‌زمان سه دقیقه زندگی یک خانواده کادر درمان به تصویر درآمده است و کودکی که در نبود مادر شهیدش لالایی‌های ضبط‌شده او را می‌شنود و به خواب می‌رود.

وی گفت: در این فیلم مازیار قبادی، یاسمن جلیلی و نویان مولودی به‌عنوان بازیگر، علیرضا مرادی فیلمبردار، سیروان خضری و محمد حنیفی دستیاران تصویر، مبین قادری صدابردار، مهیار سلیمی ‌صداگذاری، هوشیا قوامی ‌مدیر تولید، دستیار تهیه یاسمن ‌جلیلی، فرید یاری عکاس، مژگان اسماعیلی‌ صداپیشه در کنار مصطفی حبیبی که علاوه‌بر اتالوناژ و جلوه‌های ویژه در بخش تدوین نیر حضور داشته است، سرکوت محمدی را در ساخت این فیلم همراهی کرده‌اند.

مرادی خاطرنشان کرد: نویسندگی این فیلم کوتاه را اسرین محمودی و سرکوت محمدی به‌صورت مشترک برعهده داشته‌اند و تولید آن به‌صورت مشترک توسط حوزه هنری استان کردستان و سرکوت محمدی در زمستان سال 99 انجام شده و تدوین وآماده‌سازی آن در ابتدای فروردین‌ماه جاری به اتمام رسیده و آماده نمایش است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان، این فیلم را هدیه‌ای به روح بلند شهدای سلامت عنوان کرد و افزود: از تمامی مردم عزیزمان می‌خواهیم تا با رعایت دستورات ستاد مقابله با ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی از گسترش موج چهارم ویروس جلوگیری کنند.

شناسه خبر 39369