شناسه خبر:39370
1400/1/29 09:47:58

سپهرغرب، گروه خبر: توقیف بیل مکانیکی در روستای هلیزآباد، توقف تخریب مراتع در روستای زاغه و آغاز طرح نظارت بر کالاهای اساسی در دهگلان خبرهای کوتاه این شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری دهگلان روز شنبه اظهار کرد: یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب مراتع عرصه‌های ملی روستای هلیزآباد شهرستان دهگلان شناسایی و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرهاد مرادی افزود: نیروهای منابع طبیعی هنگام پایش عرصه‌های ملی روستای هلیزآباد این شهرستان یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب منابع طبیعی مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی در محل عملیات تخریب را متوقف کرد و ضمن توقیف بیل مکانیکی، مستندسازی و مختصات‌برداری لازم از این مناطق انجام شد.

این مقام مسئول یادآور شد: هرگونه عملیات و فعالیت در عرصه‌های ملی باید با هماهنگی منابع طبیعی انجام شود، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

روستای هلیزآباد در 25 کیلومتری دهگلان قرار دارد.

   توقف تخریب مراتع در روستای زاغه دهگلان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان در خبری دیگر گفت: متخلفان غیر مجاز در نزدیکی روستای زاغه شهرستان دهگلان اقدام به تخریب مراتع کرده بودند که عملیات متخلفان متوقف شد.

مرادی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها را وظیفه‌ای خطیر دانست و اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی در روستای زاغه در ساعت 11 شب اقدام به تخریب و تصرف مراتع به‌صورت غیر مجاز کرده، نیروهای منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی در محل حاضر و مانع ادامه تخریب شدند.

وی افزود: پس از توقف عملیات تخریب، مستندات لازم برای تشکیل پرونده برای فرد خاطی تهیه شده و وسایل نقیله تراکتور به محل پارکینگ شهرستان دهگلان انتقال داده شد.

مرادی با بیان اینکه تلفن‌های رایگان 1504 و 139 به‌صورت شبانه‌روز آماده دریافت گزارشات مردمی است، یادآور شد: یگان حفاظت این اداره تمام‌وقت آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی مراتع و قطع درختان است.

   آغاز طرح نظارت بر کالاهای اساسی در دهگلان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دهگلان گفت: نظارت بر بازار کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان به‌صورت مشترک توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و با همکاری شبکه بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان آغاز شد.

فرهنگ اختری اظهار کرد: اولویت این طرح علاوه‌بر کالاهای پُرمصرف مانند خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت منجمد است.

وی اضافه کرد: در آستانه این ماه به‌لحاظ شرایط اقتصادی به‌منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به‌ویژه درخصوص کالاهای اساسی و پُرمصرف و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، در این ایام تمهیدات لازم انجام گرفته شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دهگلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پایش مستمر بازار و توزیع به‌هنگام کالاهای پُرمصرف درنظر گرفته شده است، افزود: گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی و غیر صنفی مورد نظر به‌ویژه شیرینی‌فروشی‌ها، تالارها و رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروش‌ها در اولویت نظارت خواهد بود.

اختری با اشاره به آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه ماه مبارک، گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از قبیل گران‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار، مراتب را از طریق سامانه 124 گزارش دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

دهگلان با 65 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شناسه خبر 39370